۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
اعتیاد زمینه ساز بروز بسیاری از کج روی های اجتماعی در افراد است

اولین جلسه کمیته هماهنگی مراکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادین متجاهر (مراکز ماده ۱۶) بریاست مدیر کل بهزیستی لرستان و حضور سایر اعضای این کمیته در سالن کنفرانس کاسیت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی، اولین جلسه کمیته هماهنگی مراکز نگهداری درمان و کاهش آسیب معتادین متجاهر  (مراکز ماده ۱۶)  بریاست مدیر کل بهزیستی لرستان و حضور رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و سایر اعضای این کمیته در سالن کنفرانس کاسیت برگزار شد.

 جلسه با ارائه گزارش مالی بهزیستی از مراکز ماده ۱۶ تحت نظارت توسط معاون توسعه امور پیشگیری و کارشناس این حوزه و همچنین طرح موضوع واحد غربالگری و گفتگو در مورد مسائل و موضوعات پیرامون مراکز آغاز شد.


..................................

 همایون عمودی زاده مدیر کل بهزیستی لرستان در آغاز اظهارات خود   با بیان اینکه در سالهای اخیر سرعت رشد اعتیاد در بین زنان بیشتر از مردان است، گفت: اعتیاد مادر همه آسیب های اجتماعی همچون قانون گریزی و هنجار شکنی، خشونت و پرخاشگری است.
وی با اشاره به اینکه زنان ۱۰ درصد از معتادان جامعه را تشکیل می دهند، تصربح کرد، اعتیاد زمینه ساز بروز بسیاری از کج روی های اجتماعی در افراد است و به جرأت می توان گفت که خانواده و محل زندگی افراد  از مهم ترین عوامل گرایش به اعتیاد و مصرف مواد مخدر هستند.

..................................


عمودی زاده در ادامه ضمن قدر دانی از زحمات اردشیر صفا پور بعنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اذعان داشت، برای رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی در پیش داریم و این امر میسر نمی شود مگر اینکه همه مجموعه همدل و همراه پای کار باشند تا با تلاش و پشتکار لازم و همت شرکای کاری مشکلات را از سر راه برداریم.
وی در ادامه تصریح کرد کار ما در این کمیته مطالبه گری، سیاست گذاری و حل جسورانه مشکلات با حداقل امکانات است ولی متاسفانه هیچ کدام از اعضای کمیته به وظایف خود بطور حرفه ای عمل نمی کنند و فقط در حد رفع تکلیف و انجام سرسری امورات محوله و شرکت باری بهر جهت در جلسات است که به هیچ عنوان پسندیده نیست.

در پایان این جلسه پس از نظر سنجی و تبادل نظر میان سایر اعضای کمیته بر ضرورت تامین مایحتاج عمومی از قبیل مواد غذایی، اقلام بهداشتی، وسایل ورزشی، البسه و پوشاک و سایر نیازمندی های مراکز ماده ۱۶ از طریق مشارکت خرید ارزان با قیمت پایه  تاکید شد.

خبر گزاری ایسنا لرستان / اعتیاد زمینه‌ساز بروز کج روی‌های اجتماعی در افراد است

کد خبر 55604

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد