سومین کمیته تخصصی دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی استان برگزار شد

ظهر امروز سومین کمیته تخصصی دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی استان به ریاست مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان، ظهر امروز سومین کمیته تخصصی دبیرخانه رصد آسیب های اجتماعی استان به ریاست مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

دکتر عباسعلی اویسی مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت : توسعه شهرها بدون در نظر گرفتن و لحاظ کردن پیوست های اجتماعی متناظر با فرهنگ بومی آن منطقه، جامعه را دچار آسیب ها و مشکلات غیرقابل جبرانی می کند. باید ویژگی های اجتماعی هر شهرستان و آسیبهایش را جداگانه بررسی و چاره جویی کرد.

اویسی ضمن تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی به تنهایی نمی تواند در مقابل آسیب های اجتماعی بایستد بیان کرد : بروز آسیب های اجتماعی حاصل معلول های مختلفی است که بررسی جهت برون رفت از این مشکلات تنها در گرو عزم جهادی و همدلی کلیه ارگانهای دولتی و سمن ها است.

وی خاطر نشان کرد : پایین بودن میزان شاخص های آماری آسیب های اجتماعی استان نسبت به میانگین کشوری نمی تواند دلیلی بر نگاه خوش بینانه به این مساله باشد. باید به مراقبت از سلامت روان خانواده به عنوان پایگاه اصلی با اولویت نگاه کرد،  زیرا سلامت عاطفی و روانی خانواده نقش مهمی در سلامت جامعه ایفا می کند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه بهزیستی بالغ بر ۱۳ سرفصل خدماتی در حوزه اعتیاد دارد اظهار داشت : این سرفصل های خدماتی از بخش پیشگیری آغاز، با درمان و توانمند سازی پس از درمان ادامه دارد. پرداختن به تمام این موارد بصورت کامل، خارج از توان یک سازمان است و این مساله باید دغدغه ای ملی از سوی کلیه ارگانها و عموم مردم باشد.

در پایان اعضا ءحاضر در جلسه به بیان نکته نظرات خود پرداختند.

کد خبر 52964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد