اورژانس اجتماعی پیشرو در مقابله با آسیب های اجتماعی استان

توسعه خدمات اورژانس اجتماعی در سطح استان در دستور کار اداره کل بهزیستی استان قرار دارد و تا کنون تعداد ۱۵ مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان در حال خدمت رسانی هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان ، تاکنون تعداد ۱۵ مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان در حال خدمت رسانی هستند .

مریم نادری نیا معاون امور اجتماعی بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت : مرکز مداخله در بحران و اورژانس اجتماعی استان با کادری مجرب و متخصص متشکل از روانشناسان و مددکاران زبده ،  به افراد در معرض آسیب یا آسیب‌دیده اجتماعی مانند دختران و زنان در معرض آسیب و آسیب دیده ، زوجین متقاضی طلاق و سایر افرادی که با بحران‌های فردی ، خانوادگی و اجتماعی روبه‌رو هستند و با رعایت اصول حرفه ای رازداری به مراجعه کننده، خدمات تخصصی لازم را ارائه می دهدند

نادری نیا با بیان اینکه هر دختر و پسری که به هر دلیلی از خانه فرار کرد، می‌تواند با شماره اورژانس اجتماعی ۱۲۳ تماس بگیرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن جهت جلوگیری از بروز مشکلات فردی اقدامات  مددکاری صورت پذیرد افزود : در سال گذشته بالغ بر ۴۳۰۵  تماس تلفنی مرتبط  و  ۱۶۱۳ مورد مداخله در مراکز اورژانس اجتماعی سطح استان انجام پذیرفته است . در نه ماهه سال جاری تماس های تلفنی به تعداد ۱۷۹۳ مرتبط و ۲۸۱۵ مورد مداخله رسیده است .

معاون امور اجتماعی استان ضمن تاکید بر تماس مردم  درصورت مشاهده هرگونه کودک آزاری، همسرآزاری، خودکشی وآسیبهای اجتماعی با خط ۱۲۳اورژانس اجتماعی  بیان کرد : خوشبختانه توسعه خدمات اورژانس اجتماعی در سطح استان در دستور کار اداره کل بهزیستی استان قرار دارد و تا کنون تعداد ۱۵ مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان در حال خدمت رسانی هستند و برای پوشش کامل سایر شهرستانهای باقیمانده بالای ۵۰ هزار نفر دراستان در حال رایزنی با سازمان بهزیستی هستیم .

وی ادامه داد : آگاه سازی خدمات تخصصی به افراد در معرض آسیب و یا آسیب دیده اجتماعی به ویژه خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی نیازمند عزمی همگانی به خصوص توسط رسانه های جمعی است و انتظار می‌رود تریبون ها و رسانه ها برای اطلاع‌رسانی به مردم در این خصوص بیش از پیش همراهی کنند.

کد خبر 52580

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد