بندرعباس | برگزاری اولین نشست شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه

به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر ، اولین نشست شورای توانبخشی مبتنی بر جامعه ( cbr) ، در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بندرعباس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر و در چهل و سومین سالگرد پیروی انقلاب اسلامی ، اولین نشست شورای توانبخشی  مبتنی بر جامعه ( cbr) ، در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بندرعباس و به ریاست عزیز الله  کناری برگزار شد.

 در جریان  برگزاری این نشست علی جاودان  رئیس اداره بهزیستی شهرستان  بندرعباس به تشریح و معرفی خدمات سازمان بهزیستی و افراد دارای معلولیت در برنامه cbr پرداخت.

فرماندار شهرستان بندرعباس با تاکید بر استفاده از ظرفیت و پتانسیل سایر دستگاه‌های اجرایی در راستای خدمت‌رسانی و توانمندسازی افراد دارای معلولیت در سطح روستاها و توابع اظهار داشت : افراد دارای معلولیت بخشی از جامعه ما قلمداد می‌گردند که همواره باید شأن و منزلت آنها حفظ شود باید همه توان و تلاش خود را به کار گیریم تا بتوانیم با استفاده از منابع در اختیار و امکانات موجود شرایط این افراد را بهبود بخشیم.

در ادامه نشست در خصوص مسائل و  مشکلات افراد دارای معلولیت شناسایی شده در سطح روستاها و توابع  بحث و تبادل نظر بین اعضا صورت گرفت .

اشتغال، آموزش، درمان و مسکن  از جمله مهمترین  مشکلات و چالش های پیش روی افراد دارای معلولیت ساکن در روستاها و توابع بود که در این نشست مطرح شد.

گفتنی است در حال حاضر تعداد ۳  مرکز در شهرستان بندرعباس مشغول به ارائه خدمت به  افراد دارای معلولیت ساکن در روستاها  و توابع در برنامه cbr هستند.

اعطای کمک هزینه امرار معاش آموزش، ارائه خدمات مددکاری اجتماعی و توانمندسازی از جمله مهمترین خدمات به افراد دارای معلولیت دربرنامه cbr می باشد.

کد خبر 51670

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد