افتتاحیه طرح مداخلات خانواده محور در سنندج

با هدف کاهش و کنترل خشونت خانگی علیه زنان ، افتتاحیه طرح مداخلات خانواده محور با حضور مجازی مدیرکل امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور و حضور ادارات و ارگانهای مرتبط برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان،حسین رسولی سرپرست بهزیستی استان با بیان اهمیت تحکیم بنیان خانواده،بر استفاده از ظرفیت نهادهای مردم نهاد در ارتقاء امنیت خانواده ها،تاکید کرد.

 محسن شجاعی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان در این مراسم گفت: هدف از این طرح انجام اقدامات مددکاری،روانشناسی و حقوقی با مرتکبین خشونت علیه زنان و سایر اعضا خانواده است.

وی افزود: در این طرح روانشناسان بالینی و مددکاران اجتماعی بصورت ثابت و روانپزشک ،پزشک و کارشناس حقوقی بصورت پاره وقت مشغول به فعالیت هستند.

افتتاحیه طرح مداخلات خانواده محور در سنندج

معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان گفت: این طرح برای امنیت و تحکیم خانواده است و بعد از شناسایی افراد و غربالگری آنها و بررسی پرونده جلسات برگزار می شود و بمدت یکسال با این افراد کار می شود.

شجاعی با بیان اینکه مداخلات خانواده محور در راستای کنترل و کاهش خشونت خانگی با همکاری معاونت امور اجتماعی بهزیستی و موسسه خیریه ئاسوی زانیاران صورت می پذیرد گفت: زنان، کودکان و نوجوانان به خاطر وضعیت خاصی که دارند در معرض انواع خشونت هستند، این آسیب اجتماعی بر فرایند رشد شخصیتی نوجوانان به شدت تاثیرگذار است.

معاون اموراجتماعی بهزیستی استان خاطر نشان کرد : مباحثی دیگر مانند نیاز به فرهنگ سازی عمومی، نقش صدا وسیما در آگاه سازی عمومی، استفاده از ظرفیت های همه جانبه در شناسایی افراد تحت خشونت های خانگی، احصاء مستمر علت های بروز خشونت های خانگی و توجه به کیفیت اجرای برنامه از موارد مهم این طرح می باشد.

افتتاحیه طرح مداخلات خانواده محور در سنندج

وی در پایان خواستار توجه جدی تر به تقویت و تحکیم بنیان خانواده ها از طریق ارایه آموزش هایی با هدف افزایش مهارتهای زندگی – مهارت ارتباطی موثر بین زوجین و ایجاد مهارت های که منجر به حسن معاشرت بین زوجین و... و. با هدف تقویت بنیاد خانواده ها گردید.

اعتبار این طرح از محل اعتبارات سازمان امور اجتماعی کشور تامین گردیده و معاونت پیشگیری از وقوع جرم،دادگستری سنندج،دانشگاه علوم پزشکی،دفتر امور اجتماعی و دفتر امور بانوان استانداری و معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتطامی در این طرح با بهزیستی همکاری دارند.

کد خبر 51453

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد