فرزندان بهزیستی حائز رتبه برتر در مسابقه کتابخوانی شدند

کارشناس مسئول شبه خانواده بهزیستی استان زنجان از کسب رتبه برتر توسط یکی از فرزندان مقیم در خانه های شبانه روزی بهزیستی در آزمون الکترونیکی مسابقه کتابخوانی «فصل رویش» ویژه فرزندان ۱۳ تا ۱۸ ساله مقیم در خانه های نوجوانان بهزیستی سراسر کشور، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان بهناز بلوری با اشاره به اینکه این مسابقه در سه مرحله به صورت ارائه خلاصه کتاب، مسابقه تستی و آزمون شفاهی برگزار شده است، گفت: مسابقه کتابخوانی فصل رویش ویژه کتاب " کوه مرا صدا زد" با اهداف تقویت مهارت خلاصه نویسی از مطالعه کتاب ها، غنی سازی اوقات فرزندان و علاقه مند نمودن آنان به مطالعه و همچنین ارتقای سرانه مطالعه و تقویت نگرش فرهنگی و اجتماعی فرزندان، طراحی و اجرا شده است.

وی افزود: کتاب خوانی برای بچه ها، تمرینی برای کسب مهارت های اجتماعی، تعامل و گفت وگو با دیگران و نیز تمرین و تجربه ای برای خوب گوش دادن به شمار می رود همچنین قصه خوانی، گنجینه های واژگانی کودکان را پربار کرده و آنان را برای خواندن و نوشتن بهتر آماده می سازد و گوش دادن به داستان برای کودک تمرینی برای گفت وگو و احترام گذاشتن به دیگران نیز تلقی می شود.

بلوری در خصوص کتاب کوه مرا صدا زد، تصریح کرد: این کتاب از مجموعه کتاب های طلایی سوره مهر محسوب می شود که توانسته جوایز بسیاری را در داخل و خارج کشور به خود اختصاص دهد. از جمله این جوایز می توان به جایزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، مجله سوره نوجوان و ... در داخل و جایزه خرس طلایی استان "برن" و کتاب سال "سوییس" (جایزه مار عینکی آبی) اشاره کرد. قابل ذکر است این کتاب توسط مترجم برجسته آلمانی، خانم "یوتا هیمل رایش" به زبان آلمانی ترجمه شده و ترجمه او مورد توجه منتقدان و مطبوعات آلمانی زبان قرار گرفته و جایزه ای از محافل ادبی سوییس را نیز برای مترجم فراهم آورده است.

کد خبر 49250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد