نماینده تشکلهای معلولین درجلسه شورای شهر یزد حضور یافتند

همزمان با گرامیداشت هفته افراد داری معلولیت نماینده تشکلهای معلولین به همراه مدیرکل و معاونین بهزیستی در شورای شهر یزد حضور یافتند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد ضمن تبریک گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت با اشاره به مناسب سازی محیط شهری و اماکن عمومی گفت: معلولین چیزی خارج از حقوق شهروندی نمی خواهند می خواهند مانند سایر شهروندان دیده شوند و هرچه برای سایر شهروندان دیده می شود برای آنها نیز در نظر گرفته شود.

علی محمد عطابخش با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولین گفت: در این قانون مناسب سازی اماکن شهری و عمومی پیش بینی شده است و معلولین چیزی خارج از قانون نمی خواهند.

وی اقدامات خوب شورای پیشین شهر یزد در زمینه مناسب سازی را یادآور شد و خواستار ادامه فعالیت کمیته مناسب سازی در شورای جدید شد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به امضاء تفاهم نامه چهارجانبه بین بهزیستی، شورای شهر، شهرداری و صدا و سیما گفت: طبق این تفاهم نامه روزانه یک بخش خبری و دو برنامه سلامت در هفته با حضور رابط ناشنوایان در سیما برای بهره مندی ناشنوایان صورت می گیرد و این تفاهم نامه از مرداد ماه سال جاری پایان یافته است و امیدواریم که مجدّد اجرایی شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد در این جلسه با اشاره به قلمداد شدن یزد به عنوان پایلوت شهر دسترس پذیر گفت: از سال 99 اقدامات خوبی در خصوص مناسب سازی اماکن شهری از سوی شورای شهر یزد صورت گرفته است.

مسعود نشان با اشاره به مصوب شدن یک هزارم بودجه شهرداری برای مناسب سازی شهری گفت: این طرح ابتدا از سوی شورای شهر یزد مطرح و اجرایی شد و پس از آن از سوی وزارت کشور به کلیه شهرداریهای کشور ابلاغ شد.

گفتنی است، در این نشست مقرر شد کمیته مناسب سازی با حضور نمایندگان تشکل های معلولین تشکیل شود.

در پایان این نشست رئیس شورای شهر یزد با اهدا لوحی از مدیرکل بهزیستی استان یزد تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 48529

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد