معرفی توانمندی‌های افراد دارای معلولیت از مهمترین برنامه های سازمان بهزیستی است

معرفی توانمندی‌های جامعه معلولان، اجرای قانون جامع حمایت از معلولان و تکریم این قشر از مهمترین برنامه‌ها برای توانمندسازی و نشان دادن توانمندی‌های آنان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری در آئین واگذاری یکصد ویلچر اهدایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به معلولین مناطق محروم، با اشاره به حمایت بهزیستی از  ۳۲ هزار و ۶۸۰ معلول در استان گفت: درصد بالایی از این افراد به دلیل توانمندی‌های خود از جمله تحصیلی، قرآنی، ورزشی و هنری، به رتبه‌ها و مقام‌های عالی در سطح کشور و بین‌المللی دست یافته اند.

 عسگری افزود: در بین جامعه افراد دارای معلولیت بیش از ۴۵ فعال قرآنی با رتبه‌های کشوری و ملی، هشت قهرمان پارالمپیکی، درصد قابل توجهی دارای مدارک علمی در مقطع دکترا، کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

وی اظهار داشت: معرفی توانمندی‌های جامعه معلولان، اجرای قانون جامع حمایت از معلولان و تکریم این قشر از مهمترین برنامه‌ها برای توانمندسازی و نشان دادن توانمندی‌های آنان است.

مدیرکل بهزیستی استان خاطر نشان کرد: هم‌اکنون ۱۴ هزار زن سرپرست خانوار، زن و فرزند بدسرپرست و بی‌سرپرست در استان تحت حمایت بهزیستی استان قرار دارند که استفاده از ظریفت خیرین برای حمایت از معلولان و این قشر از جامعه ضروری است.

عسگری افزود: سازمان بهزیستی در راستای بهتر زیستن افراد معتاد نیز برنامه‌هایی دارد وبرای ارتقای سلامت روانی و اجتماعی جامعه به‌منظور جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از بازگشت به اعتیاد فعالیت می کند.

وی با اشاره به گستردگی وظایف بهزیستی از خیران به عنوان بازوان توانمند بهزیستی یاد کرد و خواستار همکاری و حمایت خیرین در اجرای برنامه های بهزیستی شد.

کد خبر 46251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد