آیین تجلیل از هنرمند سالمند در بهزیستی کردستان

تعدادی از همشهریان برای دیدار با سالمندان و  تجلیل از سالها تلاش ، فعالیت و زحمات پیشکسوت عرصه موسیقی استاد علی اصغر شجاع روز گذشته به سرای سالمندان آمده بودند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان : پیشکسوت فرهنگی استاد سیروس ثنایی دقایقی برای حضار و سالمندان سخنرانی نموده و با بیان از خاطرات قدیم خود با استاد در خ فرهنگ سنه حاضران به سال‌های نه چندان دور برد در ادامه نوازنده چیره دست دف ایران، مختار زندسلیمی با اجرای دف نوازی و همچنین اظهار اینکه باید جایگاه اهالی و زحمتکشان موسیقی حفظ شود و حق نیست که آقای شجاع در سرای سالمندان باشد وظیفه متولیان فرهنگ و هنر باید بیش از این باشد.

در ادامه استاد عرصه سینما وتئاتر کشور، قطب الدین صادقی در سخنانی به جایگاه شاخص و اقدامات مثبت آقای شجاع در دوره تصدی و مسئولیت در خانه فرهنگ سنندج اشاره نموده و اشک در چشمان استاد صادقی در بیان خاطرات قدیم جاری شد.

سپس شاعر توانمند سنندج  بهزاد رحیمی اشعاری را تقدیم به استاد شجاع نموده و  با اشاره به اولین  سالگرد درگذشت زنده یاد جلال ملکشاه اشعاری که در غربت برای ایشان و در روزگاری که دلتنگ خانواده اش بود در ۲۰‌سال قبل برای حضار سرایید.

اهدای لوح تقدیر و سخنان کوتاه استاد شجاع دقایقی برای حاضران صحبت نمود با اظهار خوشحالی از این برنامه تقدیر به وضع خود و بیماری که دارد اشاره نمود و با ساز  ویلون خود بیاد قدیم لحظاتی نواخت 
پایان‌بخش برنامه اجرای موسیقی توسط نوازندگان موسیقی آقایان افشین خرامانپور ، هیوارحمانی ، وحید معتصمی ، مرتضی کرمی به خوانندگی جلال داودی برای استاد و همشهریان و سالمندان حاضر در برنامه چند قطعه را اجرا نمودند.

کد خبر 46041

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد