مراکز خاصی برای آموزش فنی‌ و حرفه‌ای نداریم

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: فضاهای کسب‌وکار جدید را باید برای جامعه هدف این سازمان معرفی کنیم.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، فاطمه زهرا توکلی در دیدار با رئیس کانون کاریابی کشور با بیان اینکه گروه‌های خاصی مخاطب بهزیستی هستند، اظهار کرد: اکثر اقشار آسیب‌دیده (معلولین، زنان، کودکان و سالمندان) تحت حمایت این سازمان هستند.

وی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی سازمان بهزیستی توانمندسازی به‌ویژه اشتغال جامعه هدف است، ادامه داد: سالیانه در کشور و استان وام‌های خوداشتغالی تزریق می‌شود تا مددجویان در محدوده توانمندی‌های خود به استقلال مالی برسند.

  مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: معضل جدی‌تری در استان وجود دارد و آن‌هم نوع نگاه به اشتغال است، حتی در نسل جوان و سالم خود می‎بینیم که اشتغال استخدام دولتی است.

توکلی بیان کرد: چنانچه میلیاردها تومان سرمایه داشته باشید و کسی انگیزه نداشته باشد سرمایه را تبدیل به یک اشتغال پایدار کرده و نقش یک کارفرما را داشته باشد راهی به‌جایی نمی‌برند.

وی با بیان اینکه با همکاری اساتید دانشگاه‌ها خودمان تصمیم گرفتیم دست‌کاری ذهنی (تغییر شناختی) در جامعه هدف و شرکا داشته باشیم تا فضاهای کسب‌وکار جدید را معرفی کنیم، عنوان کرد: مؤسسات کاریابی حلقه اتصال بهزیستی با جامعه هدف است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه بحث آسیب‌های اجتماعی بسیار جدی است، اظهار کرد: چنانچه یک معلول یا زن سرپرست خانوار به اشتغال پایدار برسد  آسیب‌هادیده‌ها را کاهش داده‌ایم.

توکلی در ادامه با بیان اینکه مراکز خاصی برای آموزش فنی‌وحرفه‌ای نداریم، بلکه مراکزی داریم که به شکل توان‌بخشی آموزش‌های پیش حرفه‌ای را در کنار خدمات توان‌بخشی ارائه می‌دهند، یادآور شد: در این مراکز بخشی از عقب‌مانده‌های ذهنی را آموزش می‌دهیم که خیلی از آنها به توانمندی رسیدند.

وی گفت: نیاز است از ظرفیت خیرین در بحث نرم‌افزاری بهره ببریم.

کد خبر 4309

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد