شاهرود | لزوم تعامل بهزیستی و نیروی انتظامی برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی

سرهنگ ربیعی معاون امور اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان شاهرود از اورژانس اجتماعی بازدید کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ مسعود جهانسیر در دیدار با سرهنگ ربیعی گفت:فعالیت های اورژانس اجتماعی شامل خدمات در زمینه آسیب های اجتماعی مانند کودک آزاری، همسر آزاری، مشاجرات خانوادگی و ... است و این خدمات از طریق فعالیت های سیار، خط تلفن ۱۲۳ و پایگاه خدمات اجتماعی ارائه می شود.

جهانسیر در ادامه گفت: آسیب های اجتماعی ماهیتی فرابخشی دارند و هر برنامه ای که در این زمینه تدوین و اجرا شود منوط به دستگاه های مختلف است و هیچ ارگانی به تنهایی نمی تواند ادعا کند که همه امور مربوط به این موضوع را به طور کامل میتواند انجام دهد.

  وی زمینه های همکاری بهزیستی و نیروی انتظامی را زیاد دانسته و افزود: با توجه به وظایف اورژانس اجتماعی در حمایت از افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی و فعالیت هایی که پلیس در حوزه پیشگیری و امنیت اخلاقی و اجتماعی انجام می دهد، لزوم همکاری بهزیستی و نیروی انتظامی بیش از پیش احساس می شود.

جهانسیر بهزیستی را متولی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و نیروی انتظامی را حافظ نظم و امنیت جامعه دانسته و افزود: به هر میزان که بهزیستی در زمینه پیشگیری موثر عمل نماید، نیروی انتظامی نیز در وظایف خود موفق تر خواهد بود که این مهم تعامل هر چه بیشتر و سازنده تر این دو ارگان را می طلبد.

سرهنگ ربیعی َََََََََََََََََمعاون امور اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان شاهرود نیز گفت: عملکرد نیروی انتظامی و بهزیستی تاثیر متقابلی برهم دارد و با توجه به افزایش آسیب های اجتماعی و هم پوشانی وظایف، تعامل این دو دستگاه برای کاهش این آسیب ها و افزایش امنیت و آسایش در جامعه ضروری است.

وی آگاهی از قوانین در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر دانسته و افزود:نیروی انتظامی آمادگی هرگونه همکاری در زمینه ارتقا سطح آگاهی جامعه هدف بهزیستی را دارد.

 ربیعی با اشاره به تعاملات مثبت حوزه معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی و بهزیستی ابراز امیدواری کرد با همکاری های بیشتر در سال جدید شاهد. پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی بوده و نشاط اجتماعی را در سطح شهرستان شاهد باشیم.

کد خبر 41879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد