کد خبر: 369
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
مهد کودک

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: بهبود ایمنی و کیفی سازی آموزشی مهدهای کودک، اولویت امسال بهزیستی این استان است.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل به نقل از ایرنا؛ «اعظم علی مددی» افزود: افزایش سواد آموزشی مربیان به عنوان والدین دوم کودکان از موضوعات جدی است که در بهزیستی استان مرکزی دنبال می شود.

وی اظهار داشت: سن زیر ۶ سال دوران طلایی تربیتی و آموزشی برای کودکان است و الگو سازی در این سن منجر به تربیت آموزشی مطلوب در نسل آینده می شود.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: کودکان حدود هفت ساعت از وقت خود را روزانه در مهدهای کودک سپری می کنند بنابراین باید علم مربیان در این واحدها متناسب با نیاز آموزشی بهبود یابد و برای این مهم دوره های آموزشی ویژه مربیان برگزار می شود.

علی مددی گفت: ۶ هزار کودک زیر ۶ سال در ۱۱۹ مهد کودک زیر نظر ۳۵۰ مربی استان مرکزی نگهداری می شوند که ۵۳ واحد آن مهد روستایی با ۲ هزار و ۵۰۰ کودک است.

وی افزود: یک هزار و ۲۰۰ روستا در استان مرکزی وجود دارد که نیازمند "روستامهد" است اما، متقاضی برای این امر وجود ندارد و باید زمینه نیاز کودکان به حضور در مهد برای والدین تشریح تا زمینه راه اندازی مهد روستا در استان فراهم شود.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی اظهار داشت: بهزیستی برای تشویق به راه اندازی مهدهای کودک ۲۰ میلیون ریال تسهیلات روستایی و ۸۰ میلیون ریال تسهیلات در حاشیه شهرها در نظر گرفته است.

علی مددی گفت: ۴۰۰ هزار ریال کمک هزینه ماهانه توسط بهزیستی استان به منظور تشویق و کمک به خانواده های نیازمند برای سپردن کودکان به مهد پرداخت می شود.

وی افزود: سه مهد کودک استان به زودی نشان چهار ستاره دریافت می کنند که ۲ مهد در اراک و یک مهد در ساوه را شامل می شود.

بیش از ۶۵۰ هزار نفر در کلانشهر اراک زندگی می کنند و حدود ۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی بهره مندند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

پربازدیدترین

نگاه کارشناسان

  • توانمندسازی معلولان، دورنمای فعالیتهای توانبخشی

    توانمندسازی معلولان، دورنمای فعالیتهای توانبخشی

    دنیایی که در آن به سر می بریم، جهانی است متفاوت و مملو از پیشرفت هایی که زندگی انسان عصر امروز را دگرگون ساخته و او را در مسیر پویایی و شکوفایی پیش می برد. با این حال شیوع انواع بیماری ها، معلولیت ها و آسیب های اجتماعی موجب شده تا دولت ها تلاش منسجمی را برای تدوین برنامه های آموزشی، توانبخشی و حمایتی به عمل آورند تا سلامت جامعه را تضمین کنند. در کشور ما نیز به رغم رشد آگاهی های عمومی، استفاده وسیع از وسائل ارتباط جمعی و افزایش میزان تحصیلات و دانش اجتماعی خانواده ها کماکان شاهد بروز انواع معلولیت ها هستیم و این واقعیت، تاکیدی است بر ضرورت فعالیت های توانبخشی.

  • ضرورت بهره گیری از علم و فناوری در ارائه خدمات تخصصی

    ضرورت بهره گیری از علم و فناوری در ارائه خدمات تخصصی

    تحولات گسترده در دنیای امروز، ابعاد مختلف زندگی فرد،خانواده و جامعه، را تحت تأثیر قرار داده و سرعت تغییرات و تحولات و ناپایداری ها ناشی از محیط های بین المللی، منطقه ای و ملی، زندگی اجتماعی ما انسانها را متاثر ساخته و لزوم برنامه ریزی راهبردی را در مواجهه هوشمندانه در راستای بهبود وضعیت سلامت اجتماعی را اجتناب ناپذیر نموده است.

  • "آموزش" منحصر به  افراد ، زمان ، مکان ویا عمل خاصی  نیست

    "آموزش" منحصر به افراد ، زمان ، مکان ویا عمل خاصی نیست

    آموزش (Education) دارای مفهوم و کاربرد گسترده و پیچیده و در نتیجه مبهمی است. در تعریف این مفهوم، نه تنها میان مردم عادی، بلکه میان صاحب‌نظران تعلیم و تربیت هم اختلاف‌نظر وجود دارد.

  • عدالت برای سلامت و سلامت برای عدالت

    عدالت برای سلامت و سلامت برای عدالت

    پنجم تیر ماه (مصادف با ۲۶ ژوئن) هرسال، روز جهانی مبارزه با موادمخدر، فرصت مغتنمی است برای اطلاع‌رسانی اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در عرصه‌های گوناگون مبارزه با مواد روانگردان، حساس‌سازی و آگاهیبخشی در مورد اهمیت توجه به این مشکل بزرگ جوامع بشری و پاسداشت تلاش‌های تمامی دست‌اندرکاران و کنشگران کنترل و کاهش و مقابله با موادمخدر و روانگردان‌ها، ضمن گرامیداشت این روز که در کشور ما در قالب یک هفته برگزار می‌شود و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر مبارزه با موادمخدر، بی‌مناسبت نیست تا به یادآوری تلاش و مساعی همکاران بهزیستی در اینباره، اشاره‌ای به این کوشش‌ها بشود.