همدان | کبودراهنگ|ایجاد تسهیلات خود اشتغالی برای مددجویان کبودراهنگ

جعفری گفت:اعطای تسهیلات خود اشتغالی به مددجویان و هدایت منابع سازمانی تنها پس از گذراندن دوره های آماده سازی شغلی ممکن خواهد بود

 رضا جعفری نیکو در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: اشتغال بهزیستی با تبیین ضوابط و دستورالعمل های موجود در بحث اشتغال و توانمند سازی جامعه هدف، اعطای تسهیلات خود اشتغالی به مددجویان وهدایت منابع سازمانی پس از گذراندن دوره های آموزش شغلی از اولویت های ماست.

رئیس بهزیستی شهرستان کبودراهنگ افزود: دوره های آماده سازی شغلی از سوی معاونت های تخصصی برگزار و مددجویان ضمن گذراندن چند روزه این دوره ها با مهارتهای زندگی، کسب و کار و آموزش های فنی و حرفه ای آشنا خواهند شد.

وی گفت: اعطای تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان و هدایت منابع سازمانی تنها پس از گذراندن دوره های آماده سازی شغلی ممکن خواهد بود.

رئیس بهزیستی در ادامه ضمن ارائه خلاصه ای از فرآیند آماده سازی شغلی بر ضرورت جذب به موقع منابع اعتباری و تحقق تعهدات اشتغال برای جامعه تحت پوشش تاکید کردند.

جعفری نیکو اظهار داشت: امکان پرداخت تسهیلات به اعضای خانوار افراد از کار افتاده، ضرورت بروز رسانی و آموزش مددکاران، پیگیری پرداخت بیمه مددجویان از محل هدفمندی یارانه‌ها از دیگر محورهای اشتغال و کار آفرینی این نهاد می باشد.

وی توجه به اشتغال و توانمندسازی مددجویان و افراد دارای معلولیت را یکی از اولویت های سازمان عنوان کرد و افزود: کمک به  راه‌اندازی طرح‌های خوداشتغالی،تجهیز و توسعه زمینه‌های کسب و کار مددجو و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از جمله راهکارهای نیل به هدف عالی سازمان که همانا خودکفایی، استقلال و عدم وابستگی به حمایت‌های مالی مستقیم دولت است می باشد.

وی شناسایی افراد دارای معلولیت و مددجویان توانا و جویای کار در شهرستان، مصاحبه و مشاوره شغلی و تشکیل پرونده اشتغال برای جامعه هدف بهزیستی، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی از منابع موجود، پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی معلولان و مددجویان، پرداخت یارانه جبران کارایی معلولان به کارفرمایی که اقدام به جذب افراد معلول می‌کنند و همچنین معرفی مددجویان جهت اشتغال به مراکز غیردولتی زیر نظارت بهزیستی از جمله راهکارهای مناسب جهت تحقق اهداف اشتغال زایی و توانمندسازی جامعه هدف عنوان کرد

کد خبر 3489

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد