مدیرکل جدید دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور منصوب شد

طی حکمی از سوی دکتر وحید قبادی دانا رییس سازمان بهزیستی کشور آقای «سعید بابایی» به عنوان مدیرکل جدید « دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور» منصوب شد.

در متن این حکم آمده است: «با عنایت به تعهد، تخصص و سوابق ارزنده جنابعالی و براساس پیشنهاد معاون محترم امور اجتماعی سازمان، به موجب این ابلاغ بعنوان «مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور» منصوب می‌گردید. 

با عنایت به نقش و اهمیت دوران کودکی در شکل گیری الگوی تفکر، پاسخ دهی محیطی و شخصیت اجتماعی کودکان، توجه به نیازهای ایشان، سیاستگذاری مطلوب و اجرای برنامه های ارتقایی در این دوران طلایی فرصتی ایجاد خواهد کرد تا رشد و تکامل کودکان و نوجوانان، این حیاتی‏ترین عناصر تاثیرگذار جامعه، یکپارچه و هماهنگ صورت پذیرد و از این طریق امکان ارتقاء شاخص‏های مادی و سلامت اجتماعی و توسعه پایدار کشور فراهم آید.

با چنین نگرشی انتظار دارم با استفاده از رویکردهای علمی، خرد جمعی، نظرات اندیشمندان و نخبگان درون و برون سازمانی در راستای کمک به رشد صحیح و توانمندسازی و ارتقاء همه جانبه کیفیت زندگی فرزندان و کودکان این سرزمین تمامی توان خویش را در جهت نیل به اهداف ذیل بکارگیرید. 

۱- توجه و تاکید بر مباحث تربیتی و دینی با الگوی اسلامی ـ ایرانی در شیوه‌های فرزند پروری و اداره مهدهای کودک. 
۲- بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود در محیط های درون و برون سازمانی و تقویت طرح های مشارکت فعال مردم در حمایت از فرزندان جهت رشد و کارآمدی هر چه بیشتر فعالیت ها و تسهیل روند ارائه خدمات سازمان به فرزندان، کودکان و نونهالان کشور. 
۳- برنامه‌ریزی صحیح و منسجم در جهت گسترش و توسعه آموزش مهارت های زندگی و افزایش آگاهی کودکان و نوجوانان و آماده سازی ایشان جهت تعامل اجتماعی کارآمد و مطلوب.
۴- بهره‌گیری از جدیدترین روش های علمی، کاربردی و مبتنی بر شواهد جهت اتخاذ راهکارهای نوین و سود بخش بمنظور سیاستگزاری و نظارت بر امور فرزند خواندگی و صیانت از کرامت، حقوق و منافع فرزندان. 
۵- اهتمام در ارائه حمایت های موثر در زمینه های رفاه، معیشت، تحصیل، اشتغال، ازدواج و ... فرزندان سازمان به منظور ارتقاء کمی و کیفی سطح زندگی ایشان و فراهم نمودن زمینه های زندگی مستقل فرزندان.
۶- تقویت اهرم های نظارت و پایش در جهت ارتقاء استانداردهای خدمات در بخش های غیردولتی و مراکز تابعه. 

توفیق روزافزون جنابعالی را در انجام وظایف محوله از درگاه خداوند منان مسئلت می‏نمایم»

دکتر وحید قبادی دانا
معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور

از سوابق قبلی وی معاون پیش دبستانی و دانش آموزی جمعیت سازمان جوانان هلال احمر در 6سال اخیر, دبیرکل کانون های دانش آموزی هلال احمر, عضو کمیته تدوین برنامه پنج ساله جمعیت هلال احمر, رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی و 23سال سابقه معلمی است. 

فعالیت کانون غنچه های هلال در مهدها و پیش دبستانی های منتخب سراسر کشور, برگزاری طرح ملی دادرس و المپیاد آماده ویژه آموزش مهارتهای خودامدادی و دیگر امدادی به 2میلیون دانش آموز و همچنین برگزاری طرح المپیاد جوانه ویژه افزایش مهارتهای خودامدادی کودکان از طرح هایی است که وی در سالهای گذشته راهبری نموده است.

کد خبر 3166

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =