کاهش فوتی‌های ناشی از کرونا در مراکز نگهداری افراد دارای معلولیت و سالمندان

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ضمن تأکید بر کاهش آمار فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در مراکز گفت: درحال حاضر در طول هفته بین ۱۰ تا ۱۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا و بین یک تا دو نفر نیز فوت می‌کنند که اغلب این افراد از گروه سالمندان هستند.

 محمد نفریه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به بودجه قانون حمایت از افراد دارای معلولیت اظهار کرد: امسال یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این قانون در نظر گرفته شده بود که این رقم در بودجه سال آینده یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته و در واقع بودجه این حوزه حدود ۳۰ درصد نسبت به سال ۹۹ افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: همچنین در بودجه جاری سازمان بهزیستی کشور اعتبارات حوزه توانبخشی در سال آینده ۱۵ درصد نسبت به سال ۹۹ افزایش خواهد یافت.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور همچنین از پوشش بیمه‌ای ۸ خدمت توانبخشی معلولان اشاره کرد و گفت: براساس تفاهمنامه امضا شده بین سازمان بیمه سلامت و سازمان بهزیستی قرار است ۸ خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه پایه قرار بگیرند و خدماتی شامل کاردرمانی، توانبخشی آسیب شنیداری، مشاوره، تجویز سمعک، ارزیابی، کنترل دوره‌ای، درمان اختلالات گفتار و زبان و ارتباطات کلامی و پردازش شنوایی تحت پوشش بیمه پایه قرار خواهند گرفت.

نفریه تصریح کرد: برای اجرای ماده ۶ قانون افراد دارای معلولیت مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان بیمه سلامت اختصاص داده شده است که تا پایان بهمن‌ماه ۸ خدمت توانبخشی تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت.

وی ضمن انتقاد از عدم تخصیص اعتبار برای پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی در بودجه سال آینده، گفت: انتظار داشتیم اعتبارات در این بخش افزایش یابد تا خدمات بیشتری در حوزه توانبخشی تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که متأسفانه نه تنها این اقدام انجام نشده بلکه رقم  اعتبارات در نظر گرفته شده در سال آینده حذف شده است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور همچنین در رابطه با آخرین آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا خاطرنشان کرد: خوشبختانه با هماهنگی‌های انجام شده و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراکز توانبخشی معلولان و سالمندان میزان افراد مبتلا و تعداد فوتی‌ها کاهش چشمگیری داشته است.

وی در این باره توضیح داد: درحال حاضر در طول هفته بین ۱۰ تا ۱۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا و بین یک تا دو نفر نیز فوت می‌کنند که اغلب این افراد از گروه سالمندان هستند.

نفریه همچنین از پذیرش سالمندان و معلولان در مناطق زرد خبر داد و گفت: براساس بخشنامه‌های صادر شده مراکز می‌توانند براساس بخشنامه‌ها اقدام به پذیرش این افراد کنند.

کد خبر 29994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =