قوچان | پرداخت وام بدون بهره به مددجویان قوچانی

رئیس بهزیستی قوچان از اعطای وام بدون بهره به مددجویان این شهرستان خبر داد.

قوچان- ربابه خلیل‌آبادی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: در تفاهمی که با بانک رسالت داشتیم بر اساس توافقات سطح بالا در کشور، مقرر شده از منابع اشتغالی بانک رسالت 800 میلیون تومان در اختیار مددجویان بهزیستی قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: این تسهیلات به 16 نفر از مددجویان متقاضی اشتغال واجد شرایط تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد:‌ به ازای هر مددجو 50 میلیون تومان در نظر گرفته شده و بهره‌ای به این تسهیلات تعلق نمی‌گیرد و بانک صرفا اصل وام را به اضافه‌ی کارمزد اندک، دریافت خواهد کرد.

به گفته‌ی خلیل‌آبادی، تفاوت این تسهیلات با وام‌های اشتغالی سایر بانک‌ها این است که این تسهیلات مستقیما به مددجو پرداخت نمی‌شود بلکه یک شرکت کارآفرینی معتمد بانک رسالت که کار مشاوره و تسهیلگری را انجام می‌دهد واسطه‌ی دریافت این تسهیلات خواهد بود.

وی افزود: تمام این مبلغ صرف خرید ابزار و اسباب اشتغال خواهد شد که البته در موضوع دام‌پروری، زمینه‌ی بهتری در قوچان دارد و لذا صرف خرید گوسفند، علوفه، دارو و تجهیزات لازم خواهد گردید.

خلیل‌آبادی گفت: البته این پروژه، تازه امسال در قوچان شروع شده و باید مددجویانی که می‌خواهند از این تسهیلات استفاده کنند توجیه شوند که با تسهیلگری شرکت کارآفرینی واسطه، تسهیلات را دریافت می‌کنند و پول مستقیما در اختیار خودشان قرار نمی‌گیرد.

وی اظهار داشت: این ساز و کار برای اطمینان از عدم انحراف تسهیلات اشتغالی اندیشیده شده و نتیجه‌ی کار در پایان سال یا حتی در دو سال آینده، مشخص خواهد شد.

کد خبر 26493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد