بهزیستی خوزستان به کودکان کار تبلت اهدا کرد

معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان از اهدای ۵۸ تبلت به کودکان کار در سطح استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان محمد رضا عباسی  گفت: ۵۸ تبلت به کودکان کار با هدف ممانعت از ترک تحصیل آنها، به دلیل مجازی شدن آموز شها  اهدا شد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و سواد حق همه کودکان است افزود: متاسفانه با همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، برخی از کودکان کار به دلیل دسترسی نداشتن  به امکانات فضای مجازی از ابتدای سال تحصیلی  تاکنون نتوانستند در کلاس درس حاضر باشند. 

معاون امور اجتماعی بهزیستی خوزستان  بیان داشت: در حال حاضر۶ مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده در استان، با هدف آموزش به کودکان کار به منظور کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از کار کودک در خیابان در حال فعالیت هستند.

عباسی افزود:در مراکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده که در شهرستان های اهواز، دزفول، اندیمشک، آبادان و مسجدسلیمان قرار دارند، تاکنون ۹۶۳ کودک کار شناسایی شده و خدمات دریافت کرده اند.

وی در پایان تصریح کرد:در این مراکز خدماتی نظیر پرداخت مستمری، اقدامات مددکاری اجتماعی به منظور توانمندسازی کودک با بکارگیری توانمندی های خانواده، خدمات روانشناختی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی، تحصیلی و حرفه آموزی به کودک و خانواده ارائه می شود.

کد خبر 26413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد