تحویل 30 واحد مسکن مددجویی به خانواده‌های دارای دو عضو 2 معلول خراسان رضوی تا پایان سال

دکتر حمیدرضا پوریوسف از 30 واحد مسکن مددجویی که از یک پروژه‌ی مسکن 209 واحدی، تفکیک و برای مددجویان خریداری شده، بازدید کرد.

وی در حاشیه‌ی این بازدید به خبرنگار ما گفت: این پروژه توسط مؤسسه‌ی خیریه مسکن سازان اهل بیت توس درمنطقه پنجتن در حال احداث می‌باشد و آن طور که در بازدیدها مشخص شد، 90 درصد کار ساخت و آماده‌سازی واحدها به پایان رسیده است.

دکتر پوریوسف ضمن تقدیر و تشکر از این مؤسسه خیریه گفت: مدیر عامل و عضو هیأت مدیره‌ی این موسسه، آقای مجتبی قدسی روحانی، از خیرین و نیکوکاران به نام و از افراد بسیار جدی در زمینه‌ی رفع نیاز محرومین می‌باشد که در کنار هیأت مدیره‌ی مؤمن و انساندوست این مؤسسه، پروژه‌های بسیاری در زمینه‌ی محرومیت‌زدایی اجرا کرده و خدمات زیادی هم به مددجویان بهزیستی داشته‌اند.

وی در خصوص چگونگی تفاهم با این موسسه در زمینه‌ی خرید واحدها اضافه کرد: در تفاهم‌نامه‌ای که بین بهزیستی و این مؤسسه خیریه صورت گرفت، واحدهای 53 متری تا 95 متری برای مددجویان خریداری گردید و بسته به متراژ و قیمت واحد تا سقف 140 میلیون تومان، کمک‌های بهزیستی، بخشی یا تمام بهای واحد را پوشش داده است.

وی اضافه کرد: واحدهای متراژ بالا برای خانواده‌هایی در نظر گرفته شده که معلول بیشتری دارند و واحدهای متراژ پایین برای مددجویانی است که توان مالی و معلول کمتری دارند و ما کل بهای واحد را پرداخت کرده‌ایم که این واحد برای مددجو تقریبا رایگان خواهد بود.

معاون مشارکت‌های مردمی و مؤسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی نیز در این زمینه به خبرنگار ما گفت: این واحدها از استانداردهای مقاوم‌سازی پیروی می‌کند و مسکن و شهرسازی بر وجوه فنی مهندسی واحدها نظارت دارد.

حمیده محدث افزود: در موضوع مناسب‌سازی نیز مؤسسه‌ی طرف تفاهم، متعهد شده که مطابق نظر کارشناس مناسب‌سازی بهزیستی، واحدها را برای مددجویان دسترس‌پذیر نماید.

وی با بیان اینکه مددجویان نیازمند و خانواده‌های دو معلوله در اولویت واگذاری واحدهای مسکونی هستند گفت: در پروسه‌ی انتخاب مددجویان واجد شرایط، علاوه بر معرفی بهزیستی، خود مؤسسه هم تحقیقاتی در باره‌ی محرومیت مددجو به عمل می‌آورد تا از محرومیت و نیز واجد شرایط بودن مددجو، با دقت نظر بیشتری انجام شود.

وی اظهار امیدواری کرد که این واحدها تا پایان سال جاری به مددجویان واگذارگردد.

به گفته‌ی کارشناس مسکن بهزیستی خراسان رضوی، این پروژه 30 واحدی، مراحل نهایی ساخت را می‌گذراند و طی سه ماه آینده، به تدریج به مددجویان واجد شرایط واگذار می‌شود.

حسن فرخی در این زمینه گفت: همت خیرین مؤسسه اهل بیت توس بود که ما توانستیم با قیمت مناسب این واحدها را خریداری کنیم و بر اساس متن تفاهم، این واحدها توسط همین مؤسسه تکمیل و در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

وی در زمینه‌ی امتیازات 4 گانه‌ی این واحدهای مسکونی گفت: پس از آماده‌سازی واحدها، مددجو توسط بهزیستی به نهادهای مرتبط با امتیازات و معافیت‌ها معرفی می‌شود که طبق قانون از حق امتیاز رایگان در زمینه‌ی آب، برق و گاز برخوردار گردد.

وی همچنین از رایزنی در خصوص خریداری تعداد دیگری از واحدهای مسکونی در آینده‌ی نزدیک برای مددجویان واجد شرایط خبر داد و گفت: با تخصیص اعتبارات لازم از سوی سازمان بهزیستی، آمادگی داریم که واحدهای مورد نظر که توسط خیرین یا مؤسسات غیر دولتی در دست ساخت می‌باشد را برای مددجویان‌مان خریداری کرده و با کمک‌های بهزیستی به این واحدها، انتظار می‌رود که تعداد دیگری از مددجویان فاقد مسکن نیز در نیمه‌ی اول سال آتی صاحب خانه شوند.

شایان ذکر است بهزیستی خراسان رضوی تا کنون برای 65 خانواده دارای دو عضو معلول شهری و 593 خانواده دارای دو عضو معلول روستایی خانه ساخته و تحویل آنها داده و در مجموع در15 سال گذشته بیش از 3 هزار واحد مسکونی را در قالب تفاهم‌نامه با نهادهای مرتبط، خرید، کمک هزینه‌ی مسکن برای مددجویان، ساخت انفرادی واحدها، مجموعه‌های مسکونی و سایر اشکال برای مددجویان استان، احداث و تحویل واجدین شرایط داده است.

کد خبر 26351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد