نحوه ثبت اطلاعات دانشجویان تحت پوشش بهزیستی در سامانه دانشجویی

رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی کشور در خصوص چگونگی ورود اطلاعات در سامانه دانشجویی جهت واریز هزینه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی توضیح داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر مجید رضازاده در جمع خبرنگاران بیان کرد: امسال با آغاز سال تحصیلی، سازمان بهزیستی برای ساماندهی حمایت مالی از دانشجویان تحت پوشش، شیوه‌نامه‌ای را به استان‌ها ابلاغ کرده که در آن شیوه‌نامه توضیح داده شده که افرادی که مشمول دریافت حمایت‌های مالی هستند چه کسانی هستند و به چه میزانی می‌توانند از این حمایت‌های مالی استفاده کنند؛ در این راستا سامانه دانشجویی برای دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور راه‌اندازی شده است. 

وی افزود: از همه دانشجویان تحت پوشش (چه افرادی که در سال‌های قبل وارد دانشگاه شدند و از طریق واحدهای استانی، حمایت‌های مالی به آنها پرداخت شده و چه افرادی که امسال در دانشگاه‌ها قبول و وارد دانشگاه می‌شوند) درخواست می‌شود که وارد این سامانه شوند و بعد از این که رمز ورود و نام کاربری را از سامانه دریافت می‌کنند، وارد سامانه شوند. با توضیحاتی که در آنجا ارائه شده (که چگونه رمز عبور و نام کاربری را دریافت کنند) وارد سامانه شوند و اطلاعات مربوط به قبولی و نوع دانشگاه را وارد کنند؛ پس از آن نیز باید هر ترم اطلاعات ترمی خود را وارد کنند تا بتوانیم هزینه را برای آنها پرداخت کنیم. 

به گفته رضازاده، اینکه چه افرادی مشمول دریافت حمایتهای مالی هستند در شیوه‌نامه‌ای که در سامانه وجود دارد، با جزئیات توضیح داده شده است؛ ما قانونا موظف هستیم به معلولانمان که برای هفت دهک پایین هستند حمایت‌های مالی دانشجویی را پرداخت کنیم؛ فرزندان شبه خانواده، امدادبگیر و فرزندان انتقال یافته به زندگی مستقل نیز مشمول دریافت صددرصدی این شهریه می‌شوند که البته باید قبل از ۱۶ سالگی در سازمان بهزیستی پذیرش شده باشند؛ این افراد کسانی هستند که صد درصد شهریه را دریافت می‌کنند. 

وی افزود: اگر در سال جاری و سال‌های آتی بتوانیم بودجه را فراهم کنیم، برای دو گروه دیگر نیز حمایت‌های مالی را خواهیم داشت که این گروه‌ها زنان سرپرست خانواری که دارای پرونده باشند، فرزندان آنها در سازمان بهزیستی و همچنین فرزندانی که سرپرست آنها معلول شدید یا بسیار شدید باشند، هستند که آنها نیز باید مورد تایید کمیسیون پزشکی قرار گرفته باشند.

دکتر رضازاده در ادامه درباره موارد استثنایی که ممکن است فاقد برخی از شرایط مذکور باشند؛ به طور مثال پذیرش سن کمتر از ۱۶ سال در فرزندان شبه خانواده، نیز توضیح داد و گفت: اگر فردی بعد از ۱۶ سال پذیرش شده باشد، کمیته ای در ستاد سازمان وجود دارد که  این موارد را بررسی کرده و ترتیب اثر خواهد داد. بنابراین به همه دانشجویان تحت پوشش توصیه می‌شود که وارد سامانه شوند و اطلاعات خود را وارد کنند که بتوانیم شهریه را پرداخت کنیم.

رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی کشور همچنین این را هم اعلام کرد که همانند سنوات قبل به دانشجویانی که در دانشگاه های دولتی نیاز به پرداخت شهریه ندارند براساس بودجه ای که داریم شهریه تشویقی و کمک هزینه تشویقی پرداخت می‌شود؛ بنابراین لازم است همه دانشجویان چه افراد در دانشگاه‌های دولتی و چه دانشگاه های غیردولتی که نیازمند پرداخت شهریه هستند، وارد سامانه شوند و اطلاعات خود را تکمیل کنند. 

سامانه دانشجویی سازمان بهزیستی به آدرس  http://students.behzisti.net در دسترس دانشجویان تحت پوشش این سازمان است.

کد خبر 24419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =