انتخاب ۵۶ اثر در شانزدهمین همایش کشوری ادبیات عاشورایی بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از انتخاب ۵۶ اثر از ۱۶ استان شامل ۳۷ دلنوشته و ۱۹ شعر در شانزدهمین همایش کشوری ادبیات عاشورایی ویژه خانواده بزرگ بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید قبادی دانا ظهر چهارشنبه در مراسم شانزدهمین همایش کشوری ادبیات عاشورایی ویژه خانواده بزرگ بهزیستی که به صورت ویدئو کنفرانس و مجازی برگزار شد، گفت: حدود ۱۶ سال است که این همایش برگزار می‌شود و به صورت خودجوش توسط هیئت فرهنگی مذهبی محبین اهل بیت (ع) این اقدام شروع شده و از سوی اداره بهزیستی استان فارس ادامه پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه موضوع همایش امسال غدیر شام است، اضافه کرد: ۲۱۰ اثر از ۲۴ استان از سراسر کشور در این همایش داوری شده و ۵۶ اثر از ۱۶ استان شامل ۳۷ دلنوشته و ۱۹ شعر منتخب شده است.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور، شرایط کرونایی باعث شده فاصله ظاهری بین ما قرار داده شود، اما یاد و نام سید الشهدا قلب‌های ما را به هم نزدیک می‌کند و از اقصی نقاط کشور شیعیان امام حسین (ع) با زنده نگهداشتن یاد و نام حماسه بزرگ عاشورا به هم نزدیک می‌شوند و تلاش می‌کنند با همدلی و هم زبانی در حرکت با یکدیگر برای دستیابی به اهداف بلند اسلام به موفقیت برسند.

قبادی دانا با بیان تصریح اینکه، همایش فوق باید در شیراز بماند و از سوی ستاد مرکز تقویت و حمایت شود، ادامه داد: قرار بود همایش را در خدمت مقام معظم رهبری باشیم، اما به علت شرایط کرونایی چنین چیزی فراهم نشد؛ تلاش می‌کنیم با برطرف شدن ویروس کرونا این همایش سال آینده در خدمت مقام معظم رهبری برگزار شود.

آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه اگر مطلبی ادیبانه بیان شود تأثیر آن جاودانه می‌شود، اظهار کرد: مسلماً حماسه عاشورایی امام حسین (ع) که قبلاً بوسیله بزرگانی به رشته تحریر در آمده است باید در ادبیات ایران و جهان بازآفرینی، بازگویی و بازخوانی شود.

وی افزود: این مسئله به عهده یک یا چند نفر نیست بلکه همه وظیفه دارند آن را جاودانه کنند و نسل به نسل تکرار شود.

شانزدهمین همایش کشوری ادبیات عاشورایی ویژه خانواده بزرگ بهزیستی به میزبانی استان فارس آغاز به کار کرد.

کد خبر 23855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =