چگونگی توزیع واکسن رایگان آنفولانزا به مددجویان مراکز شبانه روزی تحت پوشش

معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور چگونگی نحوه توزیع رایگان واکسن آنفولانزا به مددجویان تحت پوشش این سازمان را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر وحید  قبادی دانا با بیان اینکه ۸۰ هزار نفر ازافرادی که در مراکز نگهداری شبانه روزی سازمان بهزیستی هستند مشمول دریافت رایگان واکسن‌انفولانزا خواهند بود گفت: براساس تصمیمات اتخاذ شده  از سوی کمیته علمی کشوری آنفولانزا وبا توجه به محدودیت‌هایی که در زمینه تأمین واکسن آنفولانزا در کشور وجود دارد، توزیع این واکسن برعهده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در استان‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه اولویت دریافت کنندگان واکسن آنفولانزا بر اساس در معرض خطر بودن افراد مختلف خواهد بود افزود: بر این اساس کسانی که در اولویت یک قرار دارند و در درجه اول اهمیت هستند می‌توانند این واکسن را به طور رایگان دریافت کنند.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بر این اساس پرسنل و سالمندان ساکن در مراکز نگهداری شبانه روزی سالمندان، معلولین جسمی حرکتی که در مراکز شبانه روزی معلولین در سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند، افراد دارای معلولیت ذهنی و بیماران روانی مزمنی که در مراکز شبانه روزی نگهداری معلولین وبیماران روانی مزمن نگهداری می‌شوند می توانند واکسن آنفولانزا را به صورت رایگان دریافت  کنند.

وی همچنین کودکان دارای سرپرست غیر موثر که در مراکز شبانه روزی و مراکز شبه خانواده سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند، همچنین آسیب دیدگان اجتماعی که در مراکز شبانه روزی سازمان بهزیستی تحت حمایت قرار دارند را از دیگر افرادی ذکر کرد که می توانند به صورت رایگان واکسن آنفولانزا دریافت کنند.

قبادی دانا خاطر نشان ساخت : بنابراین تمام مددجویان سازمان بهزیستی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند و نسبت به  ابتلا به آنفولانزا و همچنین کرونا پرخطر تلقی می‌شوند امسال به صورت رایگان واکسن آنفولانزا را دریافت خواهند کرد.

کد خبر 23553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =