در رسانه | ۸۰۰ خانواده دو معلول فاقد مسکن در خراسان‌رضوی شناسایی شدند

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از شناسایی ۸۰۰ خانواده دارای دومعلول اما فاقد مسکن در خراسان رضوی خبر داد.

حمیدرضا پوریوسف در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گناباد اظهار داشت: سال مالی تملک و دارایی‌های 98، تا شهریور 99 تمدید شده که از سال تملک و دارایی‌های گذشته توانسته‌ایم 6میلیارد تومان جذب اعتبار داشته باشیم.

وی ادامه داد: اعتبارات جاری بهزیستی به صورت متمرکز شده و واریزی‌هایی مانند حق پرستاری، توانبخشی‌ها، مستمری خدمات متمرکز دیگر به صورت کشوری واریز می‌شود اما در اعتبارات هزینه‌ای در سال جاری 20 درصد و در اعتبارات حقوق و دستمزد 14 درصد رشد داشته‌ایم.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: شش ماهه ابتدایی سال جهت ارزیابی جذب اعتبارات مناسب نیست زیرا معمولا در شش ماهه دوم اعتبارات بیشتری جذب می‌شود.

رشد 10 درصدی مناسب سازی معابر

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی درباره آخرین وضعیت مناسب‌سازی معابر در استان اظهار داشت: ستاد هماهنگ مناسب‌سازی استان در کشور رتبه اول را کسب کرده اما این به معنی آنچه دسترس‌پذیری برای معلولین است نیست، رشد داشته‌ایم اما متناسب با نیاز جامعه نیست.

پوریوسف افزود: در محدوده دستگاه‌های دولتی در بهترین حالت 35 درصد مناسب‌سازی محقق شده و در مناسب سازی معابر وضعیت خوبی نداریم و زیر 10 درصد معابر در شهرهای بزرگ مناسب سازی شده است.

رئیس سازمان بهزیستی برای پرداخت بیمه سلامت به مددجویان گیلانی اعلام آمادگی کردالزام مدیران استانی بهزیستی به انتصاب یک معلول به‌عنوان مشاور"رها بودن مهدکودک‌ها" و مناقشه بهزیستی و آموزش‌وپرورش بر سر آن!

وی افزود: در حیطه مبلمان شهری و پارک‌های جدید خوب عمل و قوانین مناسب‌سازی به خوبی رعایت شده ولی رشد ما در این حوزه کم بوده است.

حمایت‌ها از مشاغل آسیب دیده از کرونا ادامه دارد

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی درباره مشکلاتی که برای مددجویان بهزیستی از ناحیه کرونا به وجود آمده نیز اظهار داشت: در اوایل سال 2میلیارد تومان برای جامعه هدف بهزیستی از محل ستاد اجرایی فرمان امام در نظرگرفته شده است.

پوریوسف بیان کرد: 700 میلیون تومان نیز کارت کودکان مراکز شبه خانواده شارژ شده و 2.5میلیارد تومان از محل بنیاد مستضعفان در مرداد ماه کمک هزینه اجاره مسکن به جامعه هدف پرداخت شده است.

وی ادامه داد: 25 میلیارد تومان کمک هزینه ودیعه وام مسکن پرداخت و 40 میلیارد تومان اعتبارات به صورت تسهیلات بوده که تحت عنوان مشاغل آسیب دیده از کرونا به مهدهای کودک و مراکز توانبخشی که نیروهای خود را اخراج نکرده اند پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: حمایت‌ها از مددجویانی که از کرونا آسیب دیده‌اند ادامه دارد و پیگیری‌هایی را نیز در این زمینه داریم انجام می‌دهیم.

800 خانواده دو معلولی فاقد مسکن در استان داریم

پوریوسف در زمینه مسکن معلولین در استان اظهار داشت: در حال حاضر 1200 خانواده دارای دو معلول صاحب خانه شده‌اند و این در حالی است افراد تحت پوشش فاقد مسکن ما 14 هزار نفر است که از این میزان حدود 800 خانواده دو معلول ما فاقد مسکن هستند.

وی ادامه داد: گرانی مسکن در این حوزه بسیار تاثیرگذار بوده ولی آنچه مسلم است در امسال اعتبارات بلاعوض بهزیستی برای مسکن دو معلول شهری به 140 میلیون تومان افزایش یابد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: چند پروژه نیمه تمام را از سال قبل در دستور کار داریم و یک پروژه 30 واحدی را نیز طی چند ماه آینده در مشهد مقدس افتتاح خواهیم کرد و تا آخر سال بین 400 تا 500 واحد دیگر نیز آماده تحویل خواهیم داشت.

«شکوه مهر» اعتماد خیرین را جلب کرده است

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در زمینه اقدامات موسسات چند منظوره اظهار داشت: برای مثال موسسه خیریه چند منظوره شکوه مهر خیلی قوی و توانمند در راستای اهداف سازمان بهزیستی در حال انجام کار است.

پوریوسف عنوان کرد: این موسسه ارزشمند توانسته اعتماد خیرین را به خود جذب کند و در زمینه کودکان و پرونده‌های واگذاری و توانبخشی خیلی فعال عمل کند و در خیلی از زمینه‌ها که بهزیستی نیازمند وجود یک شریک اجتماعی بوده وارد کار می‌شود.

وی گفت: سال گذشته در شیرخوارگاه مشکلی داشتیم که موسسه شکوه مهر بدون این که یارانه‌ای پرداخت شود 2 مرکز را تجهیز و کل بچه‌های 3 تا 6 سال را منتقل کرد و این موسسه در بزنگاه‌ها و مواردی که نیاز است خیلی خوب کمک بهزیستی می‌کند.

کد خبر 23124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد