در رسانه | خدمات شهری باید در «تراز» استفاده از معلولان باشد نه «ویژه» آن‌ها

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: هتل «تراز» معلولان تنها ویژه این افراد نیست بلکه در فضایی که همه مردم از امکانات استفاده می کنند، معلولان نیز باید از این امکانات بهره مند شوند.

حمیدرضا پوریوسف، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هتل تراز معلولان 12 آذرماه سال جاری و همزمان با روز جهانی معلولان افتتاح خواهد شد، گفت: این هتل با هدف استفاده جامعه بهزیستی و مخصوصاً افراد دارای معلولیت ساخته شده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به مشارکت خیرین و کمک شهرداری در ساخت این هتل، هدف از بازدید امروز مسئولان از این هتل را رفع موانع موجود در مسیر هتل تا حرم مطهر رضوی عنوان کرد.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه هتل در بافت فرسوده مشهد وجود دارد، توافقاتی در نظر گرفته شده است تا موانع موجود رفع شده و امکانات لازم برای دسترسی بهتر معلولان در مسیر رفت و آمد حاصل شود.

پوریوسف در ادامه افزود: استفاده از کلمه تراز در هتل تراز معلولان به جای واژه «ویژه» به این دلیل است که هر فضا و مکان خدماتی نباید ویژه معلولان باشد بلکه باید در تراز استفاده معلولان باشد، یعنی هر فضایی که افراد عادی از آن استفاده می کنند، برای معلولان هم قابل استفاده باشد.

وی در ادامه گفت: فضای موجود هتل، سوئیت ها و همچنین سایر نقاط هتل قابل استفاده برای سایر افراد معلول از جمله نابینایان، ناشنوایان و افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی خواهد بود. 

کد خبر 23120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد