نیشابور | افتتاح دو طرح تولیدی  و اشتغال 30 مددجوی بهزیستی در نیشابور

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی روز چهارشنبه 5 مرداد در سفر به نیشابور، در چهارمین روز هفته دولت دو طرح اشتغالی مددجویان این نهاد را افتتاح کرد

دکتر حمیدرضا پوریوسف که به اتفاق معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال این نهاد به نیشابور سفر کرده بود یک کارگاه مبل‌سازی و یک کارگاه تولیدی لباس، ماسک و گان را که بهزیستی به آنها یکصد میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت اعطا کرده بود، افتتاح کرد.
به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی در این سفر اعلام شد که کارگاه مبل‌سازی توسط معتادان بهبودیافته تأسیس شده و کارگاه خیاطی و دوخت لوازم بهداشتی ضد کرونا، از سوی زنان سرپرست خانوار راه‌اندازی شده است.
این گزارش حاکی است در کارگاه‌های مورد بهره‌برداری، 30 نفر از مددجویان بهزیستی مشغول کار شده‌اند.
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی همچنین در مراسم بهره‌برداری از یک مجتمع رفاهی بین راهی در این شهرستان به عنوان مهمان ویژه‌ی فرماندار شرکت کرد.
دکتر پوریوسف در حاشیه‌ی این مراسم به خبرنگاران گفت: از مؤسسین مجتمع خواستیم که تعدادی از مددجویان بهزیستی را در این مجموعه به اشتغال بگمارد و از حمایت‌های بهزیستی بهره‌مند شود.
گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی حاکی است مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در برنامه‌ای دیگر از یک واحد مسکونی موضوع تفاهم‌نامه‌ی این نهاد و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بازدید کرد.
در این بازدید، دکتر حمیدرضا پوریوسف بر تسریع احداث این منزل پیش از فصل سرما تأکید کرد و گفت: بهزیستی با همکاری گسترده‌ی قرارگاه خاتم‌الانبیا صدها واحد مسکونی مددجویی را در سراسر استان در دست ساخت دارد که طی سال جاری و سال آینده احداث و تحویل مددجویان عزیز می‌شوند.
وی همچنین در حاشیه‌ی این مراسم از آسیب‌پذیر بودن مددجویان بهزیستی در دوران شیوع کرونا یاد کرد و گفت: مهدهای کودک که یکی از مجموعه‌های بسیار آسیب‌دیده در شش ماه گذشته بوده‌اند با تلاش‌های سازمان بهزیستی، از کمک‌های دولتی برخوردار می‌شوند.
رئیس بهزیستی شهرستان نیشابور نیز در حاشیه‌ی این مراسم گفت: کارگاه مبل‌سازی در نزدیکی اردوگاه تفریحی باغرود و با همت یکی از بهبودیافتگان تأسیس شده است.
علی صدر اضافه کرد: آقای حسینی نیک این کارگاه تولیدی را تأسیس کرده و 7 نفر از مددجویان را در این مجموعه بکار گرفته است.
وی ادامه داد: تا کنون بیش از یک هزار معتاد در کمپ‌های این شهرستان، بهبودیافته و به زندگی عادی بازگشته‌اند.
وی خاطر نشان کرد: ما تلاش می‌کنیم به بهبودیافتگانی که زمینه‌ی فعالیت اقتصادی دارند و از مهارت‌های کافی برای ورود به بازار برخوردارند تسهیلات اشتغالی ارزان بدهیم و در کنار آنها زمینه‌ی اشتغال سایر بهبودیافتگان را فراهم نماییم.
صدر یادآور شد: همچنین خانم رضایی که از زنان سرپرست خانوار فعال می‌باشد مجموعه‌ی خیاطی را راه‌اندازی کرده که علاوه بر لباس، ماسک، گان و سرویس‌های آشپزخانه را طراحی کرده و با بهترین پارچه و کمترین هزینه، برای مشتریان‌شان می‌دوزند.
وی اظهار داشت: در این مجموعه بیش از 20 نفر که غالبا از مددجویان بهزیستی هستند مشغول کار شده‌اند که نتایج بسیار خوبی داشته است.
وی همچنین در خصوص اشتغال زنان سرپرست خانوار گفت: بهزیستی نیشابور که یکی از بزرگ‌ترین جوامع هدف شهرستان‌های استان را تحت پوشش دارد گفت: زنان سرپرست خانوار جایگاه بسیار مهمی در این جامعه‌ی هدف دارند و بهزیستی با تمام توان تلاش می‌کند با مستمری، تسهیلات اشتغالی، آموزش مهارت‌های زندگی، فراهم‌ساختن مقدمات زندگی مستقلانه و پرداخت هزینه‌ی تحصیل فرزندان این مددجویان، آنها را از چرخه‌های آسیب اجتماعی دور سازد.
شایان ذکر است در مراسم افتتاح طرح‌های بهزیستی، دکتر علی قامتی، فرماندار، دو مدیر کل استانی و مسؤولان محلی شهرستان حضور داشتند.

کد خبر 22315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد