بازگشایی مهدهای کودک در گرو تصمیم ستاد پیشگیری از کرونای استان می باشد

عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: کرونا مشکلات جبران ناپذیری را برای مهدهای کودک استان به وجود آورده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی دکتر عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: تعداد ۲۷۲ مهد کودک فعال در استان وجود دارد که ۱۰ هزار و ۷۱۱ کودک از خدمات مهدهای کودک در استان بهره مند می‌شوند.

او افزود: شیوع بحران کرونا در کشور و به تبع آن تعطیلی مهدهای کودک، باعث بروز مشکلات جبران ناپذیری در این بخش شده است.

دکتر علی عرب نژاد تصریح کرد: از بین رفتن کامل منابع درآمدی، ایجاد مشکلات مالی و معیشتی برای صاحبان امتیاز مهدهای کودک و عدم امکان پرداخت تعهدات مالی و بانکی باعث تعطیلی مهدها و به تبع آن افزایش بیکاری در بحران کرونا شده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: بر اساس دستور ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا، کلیه مهدهای کودک از ۴ اسفند ماه ۹۸ تعطیل شده و در تاریخ  ۲۴ خرداد ماه با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی مجوز بازگشایی مهدها صادر شد.

وی عنوان کرد: پس از بازگشایی مهدهای کودک در خرداد ماه و با توجه به عدم استقبال خانواده‌ها، تقریبا ۸ مهدکودک با پذیرش هر مهد حداکثر ۴ کودک در استان بازگشایی شد که به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد.

 مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه زمان بازگشایی مهدهای کودک مشخص نیست، گفت: تاریخ و شرایط بازگشایی مهدها در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از سوی ستاد پیشگیری از کرونا تعیین و در قالب بخشنامه به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

او افزود: شهریه مهدهای کودک نیز مطابق سنوات گذشته توسط بهزیستی کشور و سازمان حمایت از مصرف کنندگان تعیین و برای اجرا به استان‌ها ابلاغ می‌شود که تاکنون آیین نامه‌ای در این خصوص به استان‌ها ارسال نشده است.

دکتر عرب نژاد ادامه داد: پرسنل بیمه شده مهدهای کودک تا ۱۵ شهریور ماه و پرسنل غیر رسمی (بیمه نشده ها) تا پایان شهریور ماه می‌توانند جهت بهره مندی از تسهیلات کرونا در سامانه کارا ثبت نام کنند.

کد خبر 22304

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد