11 هزار دانش‌آموز تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی، گوشی و کامپیوتر ندارند

18 هزار دانش‌آموز تحت حمایت بهزیستی خراسان رضوی، نیازمند کمک‌های تحصیلی و حمایت‌های نیکوکاران هستند.

به گفته‌ی معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی، از این تعداد دانش‌آموز، 6 هزار نفر، فرزندان زنان سرپرست خانوار هستند که در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول درس‌خواندن هستند و از بهزیستی کمک‌هزینه‌ی تحصیلی دریافت می‌کنند.

حمیده محدث افزود: همچنین نزدیک به 4 هزار فرزند در مراکز شبانه‌روزی و خانواده‌های تحت حمایت معاونت اجتماعی، از کمک‌های تحصیلی بهزیستی بهره‌مند می‌شوند. وی ادامه داد: در قسمت توانبخشی هم حدود 8 هزار فرزند در خانواده‌هایی که سرپرست‌شان دارای معلولیت است تحت پوشش این کمک‌ها هستند.

محدث خاطر نشان کرد: اکنون که در آستانه‌ی شروع سال تحصیلی هستیم، خیرین و نیکوکاران استان، همچون سال‌های گذشته، دست یاری کودکان بهزیستی را به گرمی‌ خواهند فشرد و کمک‌های پدرانه و مادرانه‌ی خود را نثار این عزیزان خواهد کرد.

وی تأکید کرد: امسال به خاطر وضعیت بیماری کرونا و احتمال تغییرات وسیع در نظام آموزشی و برگزاری آنلاین کلاس‌ها، دانش‌آموزان عزیزمان نیاز مبرمی به تلفن همراه دارند زیرا عمده‌ی این کلاس‌ها از طریق الکترونیکی برگزار می‌شود و چون اکثریت قریب به اتفاق خانواده‌های تحت پوشش، کامپیوتر در خانه ندارند حتما باید از گوشی برای ارتباطات الکترونیکی و آموزش در فضای مجازی استفاده کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های ما 60 درصد جامعه‌ی هدف کودکان استان، کامپیوتر یا گوشی همراه ندارند و لذا بیشترین و اصلی‌ترین نیاز دانش‌آموزان ما در حال حاضر، گوشی همراه یا کامپیوتر خانگی می‌باشد که امیدواریم خیرین و نیکوکاران عزیز در این زمینه کمک‌های بسیار خوبی داشته باشند.

وی بیان داشت: نباید بگذاریم به خاطر بیماری کرونا و محرومیت دانش‌آموزان از فضای آموزشی، کودکان کم‌توان مالی، از تحصیل و ادامه‌ی درس‌خواندن، محروم بشوند.

محدث گفت: اطمینان داریم که خیرین استان که همیشه آبروی مردم ما را در سطح کشور حفظ کرده‌اند و جایگاه بسیار بالایی به این استان داده‌اند باز هم در این ایام و در اوج پویش «ایران همدل»، به یاری دستان نیازمند کودکان عزیزمان می‌شتابند.

وی اظهار امیدواری کرد: امام هشتم(ع) یاریگر خیرین خراسان رضوی هستند که استان‌مان منور به نام ایشان است و از سوی دیگر، شور حسینی نیز در محرم کارسازی خواهد کرد و نیکوکاران مؤمن، نذورات‌شان را به کودکان محروم از تحصیل اختصاص می‌دهند و قطعا خداوند پاداش آنها را هزاران برابر عطا خواهد فرمود.

کد خبر 21940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد