پذیرش کودکان در بسیاری از مهدهای کودک به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده ظرفیت پذیرش مهدهای کودک در ایام کرونا باید ۵۰درصد باشد که البته این ظرفیت در بسیاری از مهدها به کمتر از ۳۰درصد هم رسیده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل،   حبیب‌الله  مسعودی فرید در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به بازگشایی مهدهای کودک در پی موافقت ستاد ملی کرونا اظهار کرد: هم‌اکنون تمام مهدهای کودک در مناطق زرد، سفید و قرمز، طبق پروتکل‌های بهداشتی و بخشنامه‌های ابلاغ‌شده فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی تصریح کرد: البته تعدادی از مهدهای کودک فعالیت خود را آغاز نکرده‌اند که این مسئله طبیعی است چرا که تعداد کودکان برای حضور در مهدهای کودک در ایام تابستان کاهش پیدا می‌کند و برخی از مهدها نیز به همین دلیل فعالیت خود را آغاز نکردند. براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده ظرفیت پذیرش مهدهای کودک باید ۵۰ درصد باشد که  این ظرفیت در بسیاری از مهدها به کمتر از ۳۰ درصد هم رسیده است.

فرید ادامه داد: مهدهای کودک تا تعیین تکلیف شهریه‌های جدید در سال ۹۹ همچنان  باید شهریه سال گذشته را دریافت کنند.

وی درباره آخرین وضعیت شهریه‌های سال ۹۹ نیز گفت: سازمان بهزیستی قبل از سال ۹۹ نامه‌نگاری‌های لازم را با سازمان حمایت مصرف‌کننده انجام داد و بنابر اطلاعاتی که به ما رسیده است این سازمان با ستاد تنظیم بازار مکاتبه‌ای داشته است و درصدی را برای افزایش شهریه مهدهای کودک اعلام کرده که از رقم آن بی‌اطلاع هستیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور همچنین اظهار امیدواری کرد دستگاه‌های متولی تلاش کنند شرایط خوبی را به‌لحاظ ادامه کار و تعیین شهریه‌های جدید در مهدهای کودک فراهم کنند تا مهدها دچار چالش و مشکل نشوند.

فرید ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به شرایط تا پایان تیرماه شهریه‌ها مشخص و سریعاً برای اجرا به مهدهای کودک ابلاغ شود.

وی در پایان گفت: براساس آخرین آماری که داشته‌ایم هیچ مشکلی در ارتباط با ابتلای کودکان و مربیان در مهدهای کودک به ویروس کرونا اعلام نشده است.

کد خبر 18947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =