سال گذشته25هزار کودک در مهدهای خراسان رضوی غذای گرم دریافت کردند

سال گذشته 25هزار کودک در مهدهای خراسان رضوی از طرح تامین یک وعده غذای گرم بهره مند شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی،دکتر غلامحسین حقدادی ضمن اعلام این مطلب اظهارداشت: گزارش های موجود در کشور حاکی از آن است که سوء تغذیه در کودکان زیر سن 6سال و کمبود مغذی ها به ویژه آهن، کلسیم و روی و ...با عوارض متعدد از جمله اختلال رشد جسمی و تکامل مغزی، کاهش بهره هوشی،کاهش قدرت یادگیری و افت تحصیلی همراه است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی افزود: نظر به ضرورت پیشگیری از این آسیب ها و در راستای توانمندسازی خانواده ها و کودکان، طرح ارائه یک وعده غذای گرم از سال 83در مهدهای کودک اجرا شد و در حال حاضر کودکان روستا مهدها و مناطق محروم حاشیه شهر از مزایای این طرح ها بهره مند می شوند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی کودکان در سال 98از این خدمت بهره مند شدند که در خراسان رضوی 25هزار کودک بوده است و 60میلیارد ریال نیز اعتبار دولتی برای آن اختصاص یافته است.

حقدادی با بیان این مطلب که در کشور 206هزار و 493کودک از طرح یک وعده غذای گرم بهره مند شده اند گفت:سهم استان خراسان رضوی 25هزار کودک است که 12درصد از کودکان کشور را در بر می گیرد و در این راستا خراسان رضوی رتبه دوم کشور را دارا است.

حقدادی عنوان کرد:بهبود وضعیت تغذیه کودکان به عنوان هدف کلی و افزایش آگاهی مدیران، مربیان، والدین و کودکان در رابطه با گروه های غذایی و میان وعده های سالم و اصلاح عادات غلط تغذیه در کودکان و تامین بخشی از نیازهای تغذیه ای انها از اهداف اختصاصی طرح می باشند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت:برنامه غذایی روزانه توسط کارشناسان تغذیه وزارت بهداشت مطابق با غذاهای بومی استان و کالری مصرفی روزانه کودکان تنظیم  و  توسط کمیته کاهش فقر غذایی در سه سطح ملی، استانی و شهرستان پیگیری می شود.

کد خبر 18561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد