مراکز مشاوره ژنتیک بهزیستی با رعایت پروتکل بهداشتی فعالیت می کنند

سرپرست اداره کل بهزیستی استان از فعالیت مراکز مشاوره ژنتیک با رعایت پروتکل بهداشتی خبر داد و گفت: نحوه فعالیت مراکز مشاوره ژنتیک با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹، به تمامی مراکز مشاوره ژنتیک دولتی و غیر دولتی تحت نظارت ابلاغ گردیده و این مراکز با رعایت دقیق پروتکل در حال فعالیت هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری"  معصومه محمدی"  با بیان اینکه شش مرکز مشاوره ژنتیک در استان فعالیت می کنند، افزود: مراکز ژنتیک در سه شهرستان استان در سال ۹۸  به دو هزار و ۹۰۰ مراجعه کننده  خدمات مشاوره ای ارائه نموده اند.

محمدی با اشاره به ژنتیکی بودن ۵۰ درصد معلولیت ها، گفت: با انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج می توان میزان تولد کودکان معلول را کاهش داد. و  در این زمینه بهزیستی در سال گذشته برای ۲۵۰ نفر از مراجعان به مرکز ژنتیک کمک هزینه انجام آزمایشات ژنتیک پرداخت کرده است.

سرپرست اداره کل بهزیستی افزود: برای ادامه فعالیت مراکز و با هدف به حداقل رساندن خطر سرایت بیماری، مراکز ژنتیک باید نوبت بیماران را با هماهنگی قبلی و یه صورت تلفنی به نحوی که حداقل تعداد بیمار در اتاق انتظار باشند،   اطلاع رسانی کنند.

محمدی با اشاره به اینکه غربالگری مراجعان باید هم در زمان هماهنگی تلفنی و هم در بدو ورود به مرکز انجام گیرد، گفت: مسئول پذیرش مرکز باید  در صورت  وجود علایم بیماری کووید۱۹، ارائه خدمات تا زمان درمان را به زمان دیگری موکول نماید. همچنین مراجعین باید با ماسک در مرکز حضور پیدا کنند و تا حد امکان از آوردن همراه خودداری شود.

کد خبر 18554

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد