برنامه بهزیستی برای تداوم درمان در ترک اعتیادمعتادین

زنجان | معاون امور پیشگیری بهزیستی استان زنجان با اشاره به راه اندازی اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد در سالجاری گفت : سم زدایی اولین مرحله از فرایند درمان و بازتوانی در مرکز جامع درمان می باشد و هدف اصلی کنترل نشانگان قطع مصرف با کمترین عوارض می باشد .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان گل نساء آقا محمدی هدف از ایجاد مرکز را سم زدایی، بازتوانی و اشتغال  و توانمندسازی مصرف کنندگان عنوان کرد و تصریح کرد : دوره درمان در این مدل به مدت یک سال است و مراقبت و درمان با همراه کردن خانواده در این تئوری، از اصول اساسی درمان است.
وی افزود : پذیرش در مراکز جامع درمان داوطلبانه است و باید پس از معاینه و ارزیابی اولیه توسط پزشک و با تاییدیه کتبی صورت می پذیرد .
 معاون امور پیشگیری سن پذیرش در این مراکز را بالاتر از 18 و کمتر از 60 سال عنوان نمودو خاطر نشان کرد : بیماران متناسب با توانایی ها ، علایق  ، ظرفیت ها و با در نظر داشتن منابع موجود آموزش های مختلف اعم از رسمی و غیر رسمی، آموزش های  فنی و حرفه ای را دریافت و  جهت استفاده از فرصت های شغلی و یا راه اندازی طرح های کسب و کار آماده می شوند .
وی  با اشاره به اینکه برنامه آموزشی و درمانی مقیمان بر اساس مولفه هایی از جمله الگوی سلسسه مراتبی ، برنامه منظم و دقیق روزانه ، گروه های مداخله ای ، جلسات اجتماع ، تشویق و تنبیه مبتنی بر مدل " یادگیری اجتماعی " می باشد خاطر نشان کرد : این دوره  به گونه ای برنامه ریزی شده که هر کدام از مقیمان باید بر حسب شاخص های ارزیابی ، تلاش کند مراحل ارتقاء را طی نموده و رفتارهای کارآمد و سالم در وی درونی شود .

کد خبر 18526

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد