مهدهای کودک در خراسان رضوی بازگشایی شد

مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: مهدهای کودک این استان بر اساس مصوبه و مجوز صادره از سوی ستاد ملی کرونا همزمان با سراسر کشور از امروز ۲۴ خرداد بازگشایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی حمیدرضا پوریوسف روز شنبه با بیان این مطلب افزود:در این راستا  تعداد هزار و ۳۰۰ مهد کودک در این استان بازگشایی می شود و میزبان ۸۰ هزار کودکی هستند که تا قبل از شیوع بیماری کرونا زیر پوشش آموزش و نگهداری این مراکز قرار داشتند.

وی ادامه داد: این تعداد کودک در مهدهای کودک استان خراسان رضوی معادل حدود ۱۳ درصد از کل کودکان مهدهای کودک کشور است و از مجموع هزار و ۳۰۰ مهد کودک استان خراسان رضوی تعداد ۳۰۰ مهد کودک با ۱۳ هزار کودک در مناطق حاشیه‌ای کلانشهر مشهد فعالیت دارد.

مدیرکل بهزیستی استان خراسان رضوی گفت: بازگشایی مهدهای کودک استان که  حدود چهار ماه به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل بودند خسارت فراوانی به این بخش و بیش از هشت هزار زن شاغل در این مهدها وارد کرد اما خوشبختانه بازگشایی دوباره می‌تواند موجب جلوگیری از تعطیلی این مراکز مهم تربیتی شود.

پوریوسف افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده کارکنان از ماسک، عدم ورود کارکنان و کودکان مشکوک به ابتلا به کرونا به مهدها و ضدعفونی روزانه مهد از جمله محورهای اصلی بهداشتی است که باید رعایت شود.

تا ظهر روز ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ تعداد ۱۸۲ هزار و ۵۴۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۷۵ تن در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۶۵۹ تن رسید.

کد خبر 18476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد