حدود 10 درصد مهدهای کودک کشور در خراسان رضوی است

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در کل کشور 15 هزار و 27 مهد کودک زیر نظر بهزیستی فعالیت دارند که خراسان رضوی با بیش از 1300 مهد کودک رتبه اول کشور را در تعداد مهدهای کودک داراست.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی،غلامحسین حقدادی ضمن اعلام این مطلب افزود: کودکی مهمترین دوران شکوفایی انسان و اساسی ترین پایه برای تامین سلامت در دوره های بعدی زندگی است از همین رو مهدهای کودک با هدف کمک به رشد همه جانبه کودکان و رشد استعدادها و علایق کودکان شکل گرفته و به همین منظور نظارت و ارزیابی مهدهای کودک از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: خراسان رضوی علاوه بر رتبه اول تعداد مهدهای کودک، رتبه اول کشور در تعداد مهدهای حاشیه شهر با 300 مهد کودک و بهره مندی 13 هزار کودک حاشیه شهر مشهد را داراست.

حقدادی عنوان کرد: بیش از 80 هزار کودک از خدمات مهدهای کودک خراسان رضوی برخوردار هستند که 55/12 درصد کودکان کل کشور را تشکیل می دهند.

وی خاطرنشان کرد: در خراسان رضوی یک هزار و 390 مهد خصوصی، 805 مهد شهری، 300 مهد حاشیه شهر، 585 مهد روستایی فعالیت دارند که بر این اساس در حال حاضر 83 هزار و 685کودک زیر نظر 7 هزار و 213 مربی از آموزش های لازم برخوردار شده اند.

وی با بیان این مطلب که 30 هزار کودک در مهدهای کودک استان از غذای گرم بهره مند هستند، عنوان کرد: سال گذشته بالغ بر 55 میلیارد ریال برای یک وعده غذای گرم برای کودکان هزینه شده است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: از ابتدای مهرماه تا اسفندماه 98، بازدیدهای کارشناسی از سوی سازمان بهزیستی در مهدهای کودک صورت گرفته که در این راستا 35 بازدید کارشناسی ستادی از مراکز، یک هزار و 427 بازدید انفرادی کارشناسان شهرستان ها، 854 بازدید تیمی، 151 طرح ارزشیابی مهدهای کودک صورت گرفته است.

حقدادی افزود: مهدهای کودک بیشترین شرکای کاری بهزیستی استان را تشکیل می دهند به همین دلیل بالاترین آمار نظارت، صدورمجوز، تذکر و اخطار در کمیسیون ماده 26 را به خود اختصاص می دهند به طوری که از ابتدای مهر ماه تا اسفندماه سال گذشته 73 تذکر و اخطار برای مهدهای کودک استان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 7 هزار نفر به صورت موسس، مربی و خدمه در مهدهای کودک استان مشغول فعالیت هستند؛ اما متاسفانه به دنبال اپیدمی کرونا از اوایل اسفندماه 98 مهدهای کودک تعطیل شدند و به دنبال آن مشکلات اقتصادی جدی برای مهدهای کودک پیش آمد و تعدادی از مربیان بیکار شدند و تعدادی از مهدها اعلام تعطیلی کردند، البته با توجه به قرار گرفتن مهدهای کودک در زمره مراکز و بنگاه های زیان دیده از کرونا  تسهیلات و حمایت های اعلام شده شامل این گروه نیز خواهد شد.

کد خبر 18402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد