ابلاغ بخشنامه پذیرش مجدد در مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی در ایام کرونا

بخشنامه راهنمای پـذیرش مجـدد در مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی (کمپ های درمان اعتیاد) ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان " معصومه محمدی" سرپرست اداره کل بهزیستی استان با اعلام این خبر افزود: براساس مصوبه کمیته درمان مراکز اقامتی با توجه به بخشنامه سازمان بهزیستی می‌توانند فعال شوند.

محمدی گفت: طبق دستورالعمل سازمان بهزیستی کشور و بر اساس رتبه بندی، مراکز با رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت بخشنامه های ارسال شده می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس پروتکل بهداشتی سازمان بهزیستی کشور حضور پزشک به شکل روزانه در مراکز  الزامی می باشد و پذیرش افراد به شکل دوره‌ای است یعنی تعدادی از مراکز بازگشایی می شوند و مرحله به مرحله فعالیت می‌کنند. برای مثال ممکن است دو مرکز روز شنبه شروع به کار کنند و تا ۱۵ روز آینده پذیرش جدیدی انجام نمی‌دهند. به همین ترتیب تعداد دیگری از مراکز در روزهای بعدی هفته پذیرش انجام می‌دهند و متعاقبا تا ۱۵ روز بعد پذیرش جدیدی نخواهند داشت تا بتوانند موضوع قرنطینه را کنترل کنند. به این ترتیب مانند گذشته اینطور نیست که فرد در هر روزی به یک کمپ مراجعه کند و بستری شود.

محمدی افزود: براساس دستورالعمل‌ها ملاقات‌ در مراکز ممنوع بوده و ارائه آموزش باید در فضای باز صورت گیرد و در صورت عدم وجود فضای باز، آموزشی ارائه نشود.

کد خبر 18371

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد