در رسانه| مهدهای کودک چهارمحال و بختیاری با یک چهارم ظرفیت بازگشایی می‌شوند

شهرکرد- ایرنا- سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری از بازگشایی و آغاز فعالیت مجدد مهدهای کودک این استان از روز شنبه ۲۴ خردادماه با یک چهارم ظرفیت خبر داد.

معصومه محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به مصوبه ستاد مقابله با کرونا استان به منظور جلوگیری از فعالیت غیرقانونی مهدهای کودک در دوران شیوع کرونا، افزود: مدیران مهدهای کودک باید براساس پروتکل‌ و دستورالعمل‌های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی، رعایت بهداشت و ضدعفونی کردن مهدهای کودک به صورت روزانه اقدام به بازگشایی و پذیرش کودکان کنند.

به گفته وی، اولویت پذیرش کودک در مهدهای کودک با خانواده‌های شاغل است و کودکان و مربیان به محض ورود به مهد تب‌سنجی می‌شوند.

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: والدین کودکان نباید وارد فضای کودکان شوند و ورود و خروج کودکان با زمانبندی به گونه‌ای باید باشد، که منجر به ازدحام نشود.

محمدی گفت: در زمان تعطیلی مهدهای کودک هیچ گزارش مستندی مبنی بر پذیرش کودک در مهدهای کودک و یا راه‌اندازی مراکز غیرقانونی در استان دریافت نشده است.

به گفته وی،  در استان ۳۶۰ مهدکودک با حضور بیش از ۱۰ هزار کودک زیرنظارت بهزیستی استان فعال است که از این تعداد ۱۱۰ روستا و مابقی مهدهای کودک در مناطق شهری است.

به گزارش ایرنا،  ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
شست ‌و شوی شوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس، توصیه می‌کنند.

کد خبر 18292

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد