در رسانه| بهزیستی خراسان رضوی: آماده بازگشایی محدود مهدکودک‌ها هستیم

در پی دستور امروز رئیس جمهور مبنی بر بازگشایی مهدکودک‌ها، بهزیستی خراسان رضوی اعلام کرد آماده بازگشایی محدود مهدکودک‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، دکتر غلامحسین حقدادی با اعلام این خبر افزود: از همان ابتدای شیوع کرونا و زمانی که هنوز صحبتی درباره تعطیلی مهدکودک‌ها نبود، پروتکل‌هایی برای ضدعفونی این مراکز پیش‌بینی شده بود و باتوجه‌به دستور ریاست محترم جمهوری، این دستورالعمل‌ها به‌زودی از سر گرفته خواهد شد.

وی درباره چگونگی ضدعفونی مهدکودک‌ها گفت: باتوجه‌به اینکه استفاده بیش از حد مواد ضدعفونی‌کننده یا میزان غلظت آن مواد برای گروه‌های سنی هدف در مهدکودک می‌تواند آسیب‌زا باشد، برنامه ضدعفونی مهدکودک‌ها را به‌نحوی برنامه‌ریزی خواهیم کرد که کودکان در این مراحل حضور نداشته باشند.

حقدادی درباره اینکه این بازگشایی با استقبال مواجه خواهد شد یا خیر، تأکید کرد: باتوجه‌به شرایط کنونی و احتیاط خانواده‌ها، قطعا تعداد کمی از کودکان به مهدها مراجعه خواهند کرد و کار فاصله‌گذاری اجتماعی به مشکل برنمی‌خورد. اما اگر میزان استقبال بیشتر باشد، آنگاه برنامه‌ریزی‌های لازم برای نوبت‌بندی مهدکودک‌ها انجام خواهد شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی درباره مراکزی که خواستار لغو پروانه خود بودند، گفت: اگر تمام مراحل بازگشایی به درستی پیش رود و خانواده‌ها نیز استقبال کنند، این امیدواری خواهد بود که متقاضیان لغو پروانه نیز از تصمیم خود منصرف شوند.

کد خبر 18186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد