تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی کشور و قرارگاه خاتم الانبیا امضا شد

آیین امضای تفاهم‌نامه مشارکت ساخت مسکن برای افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی کشور و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) صبح امروز یکشنبه ۱۱ خردادماه ۹۹، در ساختمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امضا شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم امضای این تفاهم نامه که دکتر سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم انبیاء (ص) و مهندس علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حضور داشتند گفت: از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی تا کنون ۱۲۳ هزار واحد مسکونی برای واگذاری به مددجویان تحت پوشش این سازمان احداث شده است که تا کنون از این تعداد، ۸۷ هزار واحد در دولت کنونی واگذار شده است.

وی افزود: براین اساس سعی شده است که در سالهای ۹۸ و ۹۹ شتاب بیشتری به این کارداده شود،  به گونه ای که  در ۱۶ ماه اخیر، ۲۱ هزار واحد مسکونی جهت واگذاری به مدد جویان این سازمان احداث شده است.

قبادی دانا با اشاره به اینکه احداث واحدهای مسکونی با کمک نهادها و سازمانهایی همچون؛ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، انجمن خیرین و غیره صورت گرفته است بیان کرد: سعی شده برای مناطق صعب العبور و مرزی از قرارگاه نیروی زمینی سپاه وستاد محرومیت زدایی سپاه نیزکمک های  ویژه گرفته شود.

برای ساخت مسکن مددجویان در  شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و مناطق روستایی  مشکلات کمتریی داریم

رییس سازمان بهزیستی کشور، بیان کرد: برای ساخت مسکن مددجویان در محدوده شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و مناطق روستایی با توجه به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این مناطق فعالیت دارد مشکلات کمتریی وجود دارد اما برای مسکن مددجویان در حوزه های شهری به دلیل عدم امکان تسهیلات بانکی برای آنها مشکلاتی وجود دارد که سازمان برنامه و بودجه قول مساعد در این خصوص داده است.

وی خاطر نشان کرد : تاکنون ۱۴ هزار خانواده دارای دو معلول و بیشتر شناسایی شده‌  که برای ساخت مسکن این تعداد خانوار تسهیل‌گری صورت گرفته است به طوریکه از سال ۹۴ برای ۸ هزار و ۸۰۰ خانواده دارای دو معلول خانه احداث شده است که قرار است با تفاهم خوبی که بین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس بنیاد مستضعفان در روزهای گذشته صورت گرفته است عملیات احداث واحدهای مسکونی برای سایر خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر نیز تا پایان سالجاری انجام شود.

وی به تفاهم نامه بین این سه نهاد برای ساخت 15 هزار واحد مسکونی برای مددجویان اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه قرار است فاز یک عملیات احداث و  واگذاری هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی  در مناطق شهری و روستایی  با مساحت ۵۰ تا ۶۰ متر برای خانواده‌های دارای معلولیت شدید و خیلی شدیدی که دهک  درآمدی آنها یک، دو و سه آغاز شود.

به گفته وی، صفر تا صد کار طراحی، ساخت و صدور پروانه ساخت این تعداد واحد مسکونی توسط سه نهاد بهزیستی، بنیاد مسکن و قرارگاه خاتم‌الانبیا انجام می‌شود.

قبادی دانا، با بیان اینکه تامین زمین توسط خود مددجو صورت خواهد گرفت گفت : طبق برآورد انجام شده هزینه ساخت هر متر مربع ساخت مسکن یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که ۷۵ درصد توسط بهزیستی و ۲۵ درصد توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا تامین می‌شود، همچنین اگر خانواده معلولی زمین نداشته باشد توسط بنیاد مسکن تامین می‌شود.

وی با ابراز امیدواری از واگذاری این تعداد واحدهای مسکونی تا پایان سالجاری افزود : قرار است اخذ معافیت انشعاب آب و برق و عوارض صدور پروانه ساختمانی هم با همکاری نزدیک سازمان بهزیستی با بنیاد مسکن صورت بگیرد.

رییس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد : طراحی و تهیه نقشه های فازهای یک و دو و همچنین مناسب سازی بر عهده قرارگاه خاتم انبیا ء خواهد بود.

به گفته قبادی دانا،  سال گذشته نیز تفاهم‌نامه ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی امضا شد که ۱۳ هزار واحد آن در حال احداث است و ۷ هزار واحد هم تحویل مددجویان این سازمان داده شده است.

وی در خصوص تامین اعتبار احداث هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای دارای معلولیت شدید و خیلی شدید گفت :  بودجه این پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان است که توسط سازمان برنامه و بودجه و ستاد هدفمندی یارانه‌ها تامین شده است.

رسیدگی به وضعیت محرومین ازماموریتهای قرارگاه خاتم انبیاء است

دکترسعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء(ص) در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه این قرارگاه در کنار اجرای ابر پروژهها در سطح کشور، ماموریت رسیدگی به وضعیت محرومین را نیز تعریف کرده است گفت: قرارگاه خاتم انبیاء در حاشیه  فعالیت های خود در جهت محرومیت زدایی، شناسایی روستاهای  کمتر برخوردارو رفع مشکلات مردم نیز گام هایی بر می دارد.

وی افزود: در این راستا، طرح هایی عمرانی مثل؛ احداث پل، مدرسه، خانه بهداشت و غیره از سوی این قرار گاه صورت می گیرد.

محمد بیان داشت: علاوه براین طرح ها، بسته های حمایتی و معیشتی، فرهنگی و بهداشت نیز داریم. همچنین بحث اشتغال زایی و کشاورزی نیز در ماموریت کاری این قرارگاه قراردارد.

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به این پروژه

مهندس علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  نیز در ادامه این  مراسم گفت: قصد ما امروز شروع مشارکت سه نهاد است که این هم افزایی نهادها و دستگاهها برای امر خیر که منافع آن  بطور مستقیم به مردم می رسد را به فال  نیک می گیریم.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه علاوه بر تفاهم نامه سال گذشته این نهاد با سازمان بهزیستی است افزود: قرار است  ۵۰ میلیارد تومان از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به این طرح اختصاص یابد.

وی بیان داشت : شاید از این تعداد واحد مسکونی (هزارو ۵۰۰)،  حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ خانوار از زمین رایگان در روستاها استفاده کنند. علاوه براین اگر امکان دریافت تسهیلات وام داشته باشند به این منابع افزوده خواهد شد.

تابش خاطر نشان کرد: در صورت  نیاز،   این بنیاد آماده پرداخت رقم های بلاعوض خواهد بود تا در مدت کوتاه این طرح عملیاتی شود.

کد خبر 17994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =