نیشابور|  افزایش دو برابری کمک‌های مردم به بهزیستی

رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیشابور:خوشبختانه علاوه بر جذب تمام اعتبارات دولتی، مشارکت‌های مردمی نیز بیش از دو برابر افزایش یافته است.

علی صدر، در گفت‌وگو با صبح توس ضمن اعلام این مطلب و خدمات ارائه شده در ماه مبارک رمضان امسال با توجه به شرایط کرونا گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا وضعیت برای برخی خانواده‌ها بسیار بحرانی بود.

وی با اشاره به میزان مشارکت‌های مردمی در سال گذشته تصریح کرد: خوشبختانه علاوه بر جذب تمام اعتبارات دولتی، مشارکت‌های مردمی نیز بیش از دو برابر افزایش یافته است، در این راستا در حوزه اشتغال بالغ بر 110 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

رئیس اداره بهزیستی نیشابور با اشاره به وضعیت طلاق در شهرستان نیشابور گفت: میانگین سازش در طلاق‌های یک‌طرفه و توافقی به نزدیک 20 درصد رسیده است و در موارد نفقه و تمکین خوشبختانه به نزدیک 50 درصد رسیده است که آمار بسیار خوبی است.

صدر با اشاره به ویدئو منتشر شده در رابطه با وضعیت خانه مددجویی با دو معلول تأکید کرد: در شهرستان نیشابور هیچ مددجویی که شرایط دریافت تسهیلات را داشته است معطل نمانده است و هر خانواده دارای دو معلول و بالاتر، سرپرستان معلول و زنان سرپرست خانوار که صاحب زمین بوده‌اند پروانه دریافت کرده‌اند و برای دریافت تسهیلات معرفی‌شده‌اند.
رئیس اداره بهزیستی نیشابور با اشاره به افزایش تقاضای فرزندخواندگی گفت: طی یک سال گذشته از ۲۵۰ تقاضا به حدود 210 تقاضا رسیدگی شده است و در چهارچوب قانون 60 کودک به خانواده‌های متقاضی تحویل داده شده است.

صدر با اشاره به میزان ترک اعتیاد بیان داشت: طی سال گذشته سه هزار و 200 ترک اعتیاد در هشت مرکز زیر نظر بهزیستی روی داده است ولی میزان دقیقی از مراجعه این افراد به سمت مواد وجود ندارد، همچنین سه مرکز ترک اعتیاد نیز به زودی راه‌اندازی خواهد شد.
وی با اشاره به آمار مددجویان بهزیستی نیشابور تصریح کرد: 13 هزار و ۵۰۰ مددجو در ۱۸ مرکز شبانه‌روزی زیرپوشش خدمات هست که از این تعداد سه هزار نفر مستمری دریافت می‌کنند و ۱۰ درصد افراد زیرپوشش بهزیستی نیشابور را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

وی در پایان ضمن تبریک عید فطر و با اشاره به وضعیت بد برخی مددجویان بهزیستی نیشابور گفت: از شهروندان عزیز درخواست داریم تا مبالغ فطریه و کفاره‌های خود را از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۴۸۳۵۲ در اختیار اداره بهزیستی قرار دهند تا بتوانیم نیازمندی‌های اولیه مددجویان را برطرف سازیم.

کد خبر 17846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد