مقاله | مقابله با استرس هنگام شیوع ویروس کرونا

استرس همان احساس ناخوشایندی است که در نتیجه کنترل نداشتن بر شرایط در ما ایجاد می شود واگر مدیریت نشود می تواند مشکلات جدی برای سلامتی به همراه داشته باشد.

سازمان بهداشت جهانی WHO، توصیه‌هایی را به زبان فارسی جهت مقابله با استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا در قالب یک اینفوگرافی منتشر کرد.

سازمان بهداشت جهانی در این توصیه‌ها آورده است:

اینکه احساس ناراحتی، اضطراب، سردرگمی، ترس یا عصبانیت کنید در هنگام بحران عادی است. صحبت کردن با آدم‌هایی که به آن‌ها اعتماد دارید می‌تواند به شما کمک کند؛ لذا با دوستان و خانوده خود در ارتباط باشید.

اگر قرار است در خانه بمانید، به سبک زندگی سالم، شامل رژیم غذایی، خواب و ورزش روی آورده و با عزیزانتان، در خانه یا از طریق ایمیل و تلفن با دیگر اعضای خانواده و دوستان خود ارتباط برقرار کنید.

برای کنار آمدن با احساسات خود از مصرف سیگار، الکل و دیگر مواد مخدر خودداری کنید. اگر احساس سردرگمی می‌کنید، با یک مشاور صحبت کنید، برنامه‌ای داشته باشید که در صورت نیاز به کمک در زمینه سلامت روان و سلامت جسم به کجا بروید و چه کار کنید.

اطلاعاتی را جمع‌آوری کنید که ریسک شما را در برابر بیماری نشان دهد تا بتوانید اقدامات مراقبتی مناسبی را انجام دهید.

منابع معتبری مانند وبسایت سازمان جهانی بهداشت یا خبرگزاری محلی پیدا کنید که بتوانید به آن‌ها اعتماد کنید. نگرانی خود را کاهش دهید، شما و خانواده زمان کمتری را صرف پرداختن به رسانه‌هایی کنید که موجب ناراحتی شما می‌شوند.

مهارت‌هایی که در زمان مشکلات پیشین زندگی به شما کمک کرده‌اند را دریابید و از آن‌ها برای کنترل احساسات، خود در این دوره بحرانی شیوع بیماری استفاده کنید.

کد خبر 17035

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد