در رسانه| مجمع خیرین حامی معلولین تشکیل شده است

معاون امور مشارکت‌های بهزیستی خراسان رضوی از تشکیل جامعه خیران حامی معلولان خبر داد و گفت: در حال برنامه‌ریزی برای سازوکار اجرایی آن هستیم.

حمیده محدث ضمن اعلام این مطلب، گفت: مجمع خیران حامی معلولان خراسان رضوی برای اقدامات حمایتی، درمانی، توان‌بخشی، توانمندسازی، اشتغال، مسکن و ازدواج برای افراد معلول تشکیل شده است.

وی ادامه داد: تا پیش از شیوع کرونا، اقدامات اولیه برای رسمیت بخشیدن به این مجمع انجام شد و مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره آن انتخاب شدند. اساس‌نامه مجمع به‌گونه‌ای است که افرادی از دیگر شهرهای استان نیز می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند. این مجمع در حال ثبت مدارک خود در کمیسیون ماده ۲۶ است و به محض دریافت پروانه فعالیت، اقدامات خود را آغاز می‌کند.

محدث افزود: معادل ملی مجمع یادشده، چند سالی است که در تهران تشکیل شده است و برنامه ما براساس تکلیفی بود که از سوی ریاست سازمان به تمام استان‌ها اعلام شد. وگرنه بیشتر تمایل داشتیم تا شعبه‌ای از مجمع خیران حامی معلولان تهران باشیم.

معاون امور مشارکت‌های بهزیستی به هدف‌گذاری این مجمع اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل این مجمع انجام فعالیت‌هایی در راستای خیریه‌ها نیست، بلکه ما از مجمع حمایت‌های اجتماعی می‌خواهیم، خیریه‌ها در وسع کم، اما با عمق زیاد کار می‌کنند. اما هدف ما در مجمع خیران حامی معلولان، کار با وسعت زیاد است. ما باید کاری کنیم تا معلولان در نهاد خانواده و جامعه توانمند شوند نه اینکه زیر پوشش خیریه‌ها قرار بگیرند.

مشارکت گسترده خیران در طرح سفره‌های ربنا

محدث در ادامه به پویش سفره‌های ربنا، ویژه کمک به مددجویان بهزیستی اشاره کرد و گفت: در راستای این طرح که با مشارکت گسترده مردمی همراه بوده است، تاکنون ۸۷۰۶ بسته غذایی به ارزش ۲۵۰ هزار تومان تهیه و توزیع شده است.

گفتنی است در خراسان رضوی بیش از ۲۲۰ مرکز رسمی خیریه زیر نظر بهزیستی مشغول فعالیت هستند.

کد خبر 16877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد