ارزش گذاری خانوادگی و ترک زندگی ماشینی ۲ ثمره با ارزش در خانه ماندن

پیش از شیوع کرونا روزهای پایانی هفته صرفا فرصتی برای انجام کارهای عقب افتاده و بازگشت به روال عادی ایام هفته بود اما در حال حاضر اجباری برای انجام فعالیت های تکراری وجود ندارد و اعضاء خانواده می توانند به بازبینی روابط خود با همسر و فرزندان بپردازند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز و گزارشی از خبرگزاری تیتریک البرز، خانم شبنم رضوانپور کارشناس ارشد مشاور خانواده درباره تاثیر کرونا بر روابط خانوادگی در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: پدر و مادری که پیش از شیوع ویروس کرونا در خارج از خانه کار می کردند ارتباط محدودی بین خود به عنوان زوجین و به عنوان والد با فرزندان داشتند در حالی که پس از محدودیت های ایجاد شده فرصتی فراهم شد تا خانواده ها به شناخت بیشتری از یکدیگر دست پیدا کنند.

رضوانپور حمایت اعضای خانواده از یکدیگر در روزهای کرونایی را یکی دیگر از جنبه های مثبت در خانه ماندن دانست و افزود: خانمی که پیش از این شاغل بود و توجه کمتری به همسر یا فرزندان داشت در حال حاضر محدودیت های مکانی و زمانی گذشته را ندارد و سعی دارد روی روابط خود بیشتر فکر کند.

وی اظهار داشت: پیش از شیوع گرونا غالب مسئولیت ها بر عهده زنان خانواده بود اما امروز اگر یک تقسیم کاری بین اعضای خانواده وجود داشته باشد بیشتر به خانم ها توجه می شود، فرزندان به نقش های خود واقف شده و همسر در بسیاری از وظایف خانه با تصمیم گیری ها به همراهی با مادر خانواده می پردازد.

رضوانپور تصریح کرد: شیوع کرونا یک موقعیت موقتی را برای خانواده ها فراهم کرده است که باید متناسب با آن برنامه ریزی های جدیدی داشته باشند، همسران برای ایجاد روزهای دلشاد کننده باید با یکدیگر صحبت کرده و سپس به مشورت با فرزندان بپردازند تا روابط صمیمانه ای با در نظر گرفتن نقاط قوت، ایجاد شود.

مشاور تلفنی سامانه ۱۴۸۰ استان البرز گفت: ورزش کردن، بازی کردن، بحث درباره یک موضوع، تماشای فیلم یا هر موضوع مفرح دیگری می تواند یک روز شاد و به دور از خستگی را برای خانواده ها رقم بزند و والدین و فرزندان می توانند در پایان همان روز با تهیه یک بیلان ارزیابی های لازم را داشته باشند تا میزان رضایت اعضای خانواده مورد سنجش قرار گیرد.

رضوانپور ارزش گذاری با اشتراک دادن اعضای خانواده در مسائل خانوادگی و دور شدن از زندگی ماشینی را یکی دیگر از ثمرات روزهای کرونایی دانست و افزود: باید توجه داشته باشیم پدر یا مادر باید بتوانند زمانی را به خود اختصاص دهند و با کسب آرامش مجددا به گروه باز گردند و به زندگی که دارند با برنامه ریزی های لازم تنوع ببخشند.

وی اظهار داشت: پیش از شروع کرونا روزهای پایانی هفته صرفا فرصتی برای انجام کارهای عقب افتاده و بازگشت به روال عادی ایام هفته بود اما در حال حاضر اجباری برای انجام فعالیت های تکراری وجود ندارد و اعضای خانواده می توانند به واسطه توقفی که به نوعی در زندگی آنها ایجاد شده است به بازبینی روابط خود با همسر و فرزندان بپردازند.

کارشناس ارشد مشاور خانواده در خاتمه تصریح کرد: باید مسائل گذشته را در روزهای کرونایی کنار بگذاریم زیرا در حال حاضر همه با نوعی تنش در قالب ترس از بیماری مواجه هستیم که البته می تواند در راستای افزایش خودمراقبتی و دیگر مراقبتی موثر باشد، مسائل عمیق زندگی باید به شرایط عادی موکول شود تا با کمک گرفتن از مشاوره های تلفنی ۱۴۸۰ و دیگر افراد مجرب شاهد حل شدن آنها باشند.

کد خبر 15951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد