استعفای بیش از ۱۰۰ مدیر و کارشناس سازمان بهزیستی پس از اجرای بخشنامه تعارض منافع

نشست خبری معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور با اصحاب رسانه با موضوع تشریح اقدامات انجام شده در خصوص بخشنامه تعارض منافع صبح امروز ۶ بهمن ماه در ساختمان مرکزی سازمان بهزیستی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر وحید قبادی دانا در این نشست با بیان اینکه، حدود ۳ ماه و نیم پیش سازمان بهزیستی کشور، بخشنامه ای درخصوص  وجود تعارض منافع در مسئولیت مدیران سازمان بهزیستی که همزمان با مدیریت خود یکی از مراکز تحت پوشش سازمان را به صورت خصوصی و غیر دولتی اداره می کنند صادر کرد، گفت: از حدود ۴۰ هزار مرکز غیر دولتی، مثل مؤسسات غیر دولتی و خیریه ها از قبیل، مهدهای کودک، مراکز مشاوره و روانشناختی، مراکز نگهداری از سالمندان و غیره که تحت پوشش سازمان هستند، حدود هزار و سیصد مرکز وجود داشت که مدیریت آنها به نوعی با همکاران سازمان بهزیستی اعم از افراد بازنشسته یا کارشناسان شاغل، بستگان آنها و یا مدیران شاغل در سازمان بهزیستی مرتبط بود.

وی افزود: براساس این بخشنامه که در مهرماه سالجاری صادر شد می بایست مدیران این سازمان  بین مسئولیت سازمانی و یا اداره مرکز خصوصی که در چارچوب فعالیت های سازمان فعالیت می کنند یکی را انتخاب کنند، یعنی اگر ترجیح می دهند مدیر بمانند باید مراکز را به یک مؤسسه خیریه که از قبل مجوز داشت واگذار کنند.

وی در ادامه بیان داشت: همچنین مقرر شد طبق این بخشنامه از این به بعد مجوزی به مدیران فعلی و بستگان درجه اول آنها صادر نشود به طوریکه که از تاریخ صدور این بخشنامه هیچ مجوزی برای مدیران و بستگان آنها صادر نشد.

قبادی دانا به آمار مدیران و کارشناسانی که درگذشته مسوولیت اداره یکی از مراکز سازمان را داشتند اشاره کرد و گفت: ۱۷۲ نفر از دست اندرکاران بهزیستی نیز به علت بخشنامه تعارض منافع از مدیریت مراکز خصوصی و غیردولتی خود که تحت پوشش بهزیستی بوده، انصراف داده اند و آن را واگذار کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد نیز ۳ نفر مدیرکل استانی، ۶ نفر از معاونان استان، ۳۱ نفر رئیس اداره استان و شهرستان، ۲۶ نفر کارشناس مسئول و ۱۰۵ نفر کارشناس ناظر بوده اند.

 آغاز صحت سنجی بخشنامه تعارض منافع از هفته آینده

رییس سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان ساخت: صدور این بخشنامه باعث ایجاد شفافیت در کار مدیریتی شده  و مراکز را از حالت خصولتی تبدیل به مراکز مشخص دولتی یا خصوصی تبدیل می کند. از طرفی موجب می شود  تا افرادی که مراکز خصوصی را مدیریت می کند دیگر پست دولتی نداشته باشند همچنین این امر باعث می شود رقابت خوب بین مراکز و مؤسسات غیر دولتی و خیریه ها شکل بگیرد.

وی افزود: تعارض منافع باعث آسیب زدن به جامعه هدف سازمان بهزیستی می شد چرا که مرکزخصوصی که مدیر دولتی مسئولیت اداره آن را برعهده دارد و در واقع همزمان هم مدیر و هم ناظر است شاید نتواند عملکرد مناسب و نظارت لازم را داشته باشد به ویژه اینکه سازمان بهزیستی برای مراکز خود یارانه درنظر گرفته است و نباید استفاده خاص از این یارانه صورت بگیرد.

وی گفت: قرار است از هفته آینده به مدت ۲ هفته صحت سنجی در این خصوص در ستاد و استان ها توسط دستگاه های ناظر درون سازمان انجام شود.

کد خبر 12981

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =