اردستان| گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت

مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت با حضور مسئولین شهرستان  در اداره بهزیستی شهرستان اردستان برگزار شد.

در سالیان اخیر شاهد بوده ایم افراد دارای معلولیت در جایگاه اجتماعی گاه به عنوان پدر و مادر یک خانواده، یک ورزشکار، یک هنرمند، یک محصل، یک دانشجو و گاه به عنوان یک شهروند علی رغم مواجه با محدودیت های ناشی از معلولیت توانسته اند حضور موثر و چشمگیر در کنار سایر شهروندان داشته باشند و ضمن داشتن زندگی آرام همچون دیگران باعث افتخار خانواده و جامعه نیز شده اند. 
به گزارش روابط عمومی اردستان، در روز سه شنبه مورخ 12/09/1398 به مناسبت روز جهانی معلولین در جلسه ای افراد دارای معلولیت، مسائل و خواسته های خود را با مسئولین شهرستان در مین گذاشتند.
در ابتدای این جلسه محمدعلی مطلب زاده رییس اداره بهزیستی شهرستان گفت: هدف عمده این نشست صمیمانه بیان مشکلات معلولین با مسئولین شهرستان است.
وی افزود: فقدان انجمن معلولان در شهرستان مشکلات اساسی را برای مطالبات این عزیزان ایجاد کرده است. اقدام های موثری در راستای این امر صورت گرفته و اولین انجمن افراد دارای معلولیت شهرستان تا پایان آذرماه تشکیل خواهد شد. 
 در ادامه حمیدرضا تاملی فرماندار شهرستان اردستان نیز گفت: حضور فعال افراد دارای معلولیت در سطح جامعه و مشارکت فعال برای پیگیری مطالبات قانونی خود، مهمترین راهکار تسهیل روند خدمت رسانی به این افراد می باشد. پس این افراد  باید هر چه بیشتر و پررنگ تر در عرصه های هنری، ورزشی، مهارت آموزی،... وارد شوند و مسئولین شهرستان هم باید قانون حمایت از معلولین را برای تسریع در ایفای حق قانونی آنها به ظور جدی اجرا کنند.
در ادامه مراسم معلولین حاضر به بیان مسائل خود نظیر بحث مسکن ویژه معلولین، مناسب سازی فضای ادارات و معابر و مکان های تفریحی شهر، اشتغال و ... پرداختند که فرماندار، مدیر شبکه بهداشت، شهردار و رئیس بهزیستی شهرستان به سوالات و مشکلات مطرح شده پاسخ دادند و در نهایت هم از منتخبین افراد دارای معلولیت تقدیر به عمل آمد. 

کد خبر 11150

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد