بیش از پنج هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک بهره مند شدند

"وجیهه محمدی فلاح" با اشاره به فعالیت‌های بهزیستی البرز در راستای پیشگیری از معلول‌زایی اظهار کرد:در سال گذشته ۵ هزار و ۳۷۸ نفر مشاوره ژنتیک شده‌اند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، مدیرکل بهزیستی استان البرز درخصوص غربالگری ژنتیک اظهار داشت :در یک مرکز دولتی و پنج مرکز غیردولتی در سطح استان مشاوره ژنتیک صورت می‌پذیرد.

محمدی فلاح در خصوص پروژه شناسایی اقدامات ژنتیکی در خانواده‌های دارای معلولیت که زیر پوشش سازمان بهزیستی هستند،گفت: تعداد ۵۷ خانواده دارای سه و یا چهار معلول از خدمات مشاوره ژنتیک رایگان استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۵هزار و ۳۷۸ نفر مشاوره ژنتیک شده‌اند، گفت: از این تعداد ۲هزار و ۶۷۲ خانوار از یارانه مشاوره ژنتیک و کمک هزینه آزمایش‌های پرهزینه ژنتیک استفاده کردند.

وی خاطرنشان شد:هزینه آزمایشات ژنتیک تا سقف پانزده میلیون تومان از سوی بهزیستی پرداخت می شود.

وجیهه محمدی فلاح با اشاره به اجرای طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیتها برای بانوان سرپرست خانوارگفت : طی سال گذشته این طرح برای ۱۵۷۷ بانوی سرپرست خانواده برگزار شد و همچنین طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیتهای دوران سالمندی نیز برای ۵۹۶۸ نفر اجرا شد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در پایان تأکید کرد:برای خانواده‌های دارای عضو معلول با نظر مددکار مربوطه مشاوره ژنتیک و آزمایش‌های ژنتیک بصورت رایگان صورت می پذیرد.

کد خبر 107217

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد