در رسانه / ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی آذربایجان غربی هستند

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۹ هزار و ۲۲۸ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی این استان قرار دارند.

به گزارش زنان جهان، پروین محمدپوری در نشست خبری بر اهمیت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تأکید و اظهار کرد: طی سال گذشته، ۷۷۸ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی از آموزش‌های مهارت آموزی بهره‌مند شدند.

وی افزود: در حال حاضر، تعداد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی در استان به ۹ هزار و ۲۲۸ نفر رسیده است. همچنین، ۲ هزار و ۴۳۲ خانوار دارای فرزند دوقلو و بیشتر نیز در استان تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند.

مدیر کل بهزیستی استان آذربایجان غربی از ایجاد اشتغال برای ۲ هزار و ۴۶۸ مددجوی بهزیستی در سال گذشته خبر داد و افزود: برای این منظور ۲۷۱ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

وی همچنین اعلام کرد که در سال گذشته، ۳ گروه همیار جدید در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تأسیس شده است و در حال حاضر ۱۷ گروه همیار در استان وجود دارد.

محمدپوری با اشاره به تأمین مسکن مددجویی افزود: در سال گذشته، با اعتبار ۵۸ میلیارد تومان، ۵۶۱ واحد مسکونی مددجویی ساخته و تأمین شده است که نشان دهنده رشد ۱۳۵ درصدی نسبت به سال قبل است.

وی اعلام کرد: تعداد کل افراد تحت پوشش بهزیستی در استان آذربایجان غربی ۲۶۵ هزار و ۸۲۸ نفر است که از این تعداد ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر هستند.

محمدپوری به آمار خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی در استان نیز اشاره و اظهار کرد: تعداد کل خانوارهای تحت پوشش استان ۱۰۱ هزار و ۵۶۵ نفر است. از این تعداد ۶۰ هزار نفر از خانواده‌های معلولان بوده و از کمک‌های هزینه زندگی، بهداشت و درمان برخوردار هستند.

کد خبر 106682

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد