تصویرسازی مطالبات و تشریک مساعی با منتخبین مردم در خانه ی ملت

رئیس سازمان بهزیستی کشور در سفر یک روزه به شیراز در معیت مشاور امور مجلس و استانهای خود در جمع نمایندگان ادوار و منتخبین مردم شریف فارس در دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی حاضر شد تا قبل از تشکیل اولین جلسه خانه ی ملت در دور دوازدهم به تصویر سازی مطالبات جامعه هدف بهزیستی، تشریک مساعی و تقویت تعامل فی مابین بپردازد.

رییس سازمان بهزیستی گفت امروز در جمع شورای اداری بهزیستی فارس میزبان نمایندگان ادوار و منتخبین مردم فارس  در دور دوازدهم مجلس بودیم تا با بررسی نظام مسائل سازمان بهزیستی آخرین ظرفیت سازی ها را پیگیری کنیم.
 بحمدالله نمایندگان و منتخبین مردم فارس در دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی آگاه به مسائل بودند و شناخت کاملی از سازمان بهزیستی دارند .
امید است بتوانیم پروژه های کوچک مقیاس و لوایح مهم و ضروری که کارگشا برای جامعه هدف بهزیستی است در فصل جدید مجلس شورای اسلامی داشته باشیم.
قادری عنوان کرد : بودجه بهزیستی در دوسال اخیر در دوره مجلس انقلابی و دولت مردمی افزایش داشته اما هنوز هم برای بسیاری از حوزه ها اعتبار کافی نیست.
صفر شدن پشت نوبت های مستمری سازمان بهزیستی یک انقلاب در این زمینه بود لیکن ۱۴۸هزار خانواده پشت نوبت دریافت حق پرستاری در کل کشور هستند.
رئیس سازمان بهزیستی تشکیل جلسات مستمر برای تنظیم لوایح در زمینه مطالبات جامعه هدف معزز بهزیستی را ضروری عنوان کرد.

قادری به کسب رتبه برتر اشتغال سازمان بهزیستی کشور در جشنواره شهید رجایی اشاره نموده و گفت:

راه اندازی ظرفیت سازی اجتماعی و بهره مندی از رسالت های اجتماعی دستگاه ها و مجموعه های عمومی,دولتی و خصوصی نیز از اقدامات برتر سازمان بهزیستی در دولت سیزدهم است.

برگزاری اولین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت در ماه جاری که منتج به استخدام ۴هزار ۳۲۶نفر از مددجویان در ۹۰ شغل در ۴۶ دستگاه اجرایی در کشور نیز از اقدامات اثربخش سازمان است.

رئیس سازمان بهزیستی تفاهم و تعامل با قوه قضائیه جهت تسهیل خدمات به ویژه فرزندخواندگی را نیز به عنوان یکی از نقاط عطف خدمات برشمرد.
او در ادامه افزود:
بیش از ۷ میلیون نفر از خدمات مستمر سازمان بهزیستی بهره مند می شوند و گستره ی خدمات بهزیستی از پیش از تولد تا سوانح،تصادفات،موضوعات منجر به معلولیت، و همچنین دوران سالمندی بهزیستی خدمت دهنده به مردم است.
خدمت در چنین سازمانی که سازه ای استراتژیک است مقدس و مددکارانه است.
مشکلات جامعه هدف بهزیستی بخصوص در زمینه بازتوانی و توانمند سازی با پیچیدگی هایی همراه است که امیدواریم با الطاف و توجه ویژه مجلس شورای اسلامی مرتفع شود.
در سال ۱۴۰۲ با اهتمام دولت مردمی در زمینه تسهیلگری مسکن ۱۰۰ در صد تخصیص اعتبارات را داشته ایم,تعداد ۴۷هزار و ۲۷۸ واحد مسکن در دولت سیزدهم تحویل مددجویان و بیش از ۴۶هزار واحد نیز در دست احداث است. .

امیرحسین عرب زاده مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور مجلس و استان ها  در این جلسه خطاب به منتخبین مردم فارس گفت:امید است در هر قسمتی از کمیسیون های تخصصی قرار گرفتند بهزیستی را حمایت کنند ،در سیاست گذاری و قانون گذاری به نفع جامعه هدف بهزیستی فعالیت کنند و در تعاملات سمت و سوی خیرین را به سمت جامعه هدف بهزیستی هدایت نمایند.
عرب زاده افزود در دو قسمت طرح و لایحه و بودجه سنواتی کشور باید تعامل بیشتر با نمایندگان مجلس انجام شود.
قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت،حوزه مستمری و بسته های تشویقی ،نیروی انسانی و حمایت در زمینه پرداخت حقوق کارکنان اورژانس اجتماعی از دیگر موارد مطرح شده توسط مشاور پارلمانی رئیس سازمان بهزیستی در این جلسه بود.

محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس هم در این جلسه به تشریح عملکرد و خدمات بهزیستی فارس در سال گذشته پرداخت.
هوشیار با بیان اینکه یک میلیون و ۲۰۹ هزار نفر در سال گذشته مستقیما از بهزیستی فارس خدمات گرفته اند گفت در استان بالغ بر ۱۳۷ هزار فرد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی فارس هستند. 
مدیر کل بهزیستی فارس افزود بیش از ۱۷۴ هزار کودک ۳ تا ۶ سال در ۱۸۳ مرکز تحت نظارت بهزیستی فارس غربالگری بینایی شده اند و از اختلال بینایی ۳هزار کودک با انجام این غربالگری پیشگیری شده است. 

  در ادامه منتخبین مردم فارس در دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام آمادگی در جهت تعامل با بهزیستی به بررسی موارد مطرح شده جهت خدمت رسانی بهتر به جامعه هدف بهزیستی پرداختند.

کد خبر 106531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد