۱۰ آذرماه؛ افتتاح نخستین نمایشگاه کشوری نقاشی افراد دارای معلولیت

مدیرکل دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور از برپایی نخستین نمایشگاه کشوری نقاشی افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: تاکنون یکهزار و ۶۰۰ اثر به دبیرخانه این نمایشگاه ارسال شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «فریبا بریمانی» مدیرکل دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور از برپایی نخستین نمایشگاه کشوری نقاشی افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: این نمایشگاه همزمان با هفته جهانی معلولین با شعار محوری ارتقاء مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار از ۱۰ تا ۱۷ آذرماه در گالری خیال شرقی فرهنگسرای هنر با نمایش بیش از ۳۰۰ اثر نقاشی از هنرمندان معلول سراسر کشور دایر می‌شود.

مدیرکل دفتر امور توانبخشی روزانه  و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی امور توانبخشی معلولین در کشور به منظور ایجاد فرصت‌های برابر و نمایش توانمندی‌های افراد دارای معلولیت با بهره‌گیری از امکانات هنری سایر سازمان‌ها و نهادهای هنری، اقدام به برپایی این نمایشگاه کرده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه علاوه بر نمایش توانائی‌های هنری این گروه می‌تواند بستری مناسب برای ایجاد فرصت‌های شغلی و حرفه‌ای آنان را فراهم آورد، گفت: تلاش کردیم آثار نقاشی هنرمندان معلول سراسر کشور را فارغ از نگاه مرسوم در قالبی متفاوت و مانند دیگر نمایشگاه‌های هنری طی فرایند داوری از نگاه کارشناسان طراز اول در حوزه هنرهای تجسمی و نیز کارشناسان توانبخشی هنری، مورد ارزیابی قرار داده و آثاری را به نمایش بگذاریم که از ارزش‌های بصری و تکنیکی مناسب برخوردار بوده و نمایشی از توانمندی‌های این گروه و معرفی آن به جامعه باشد. 

بریمانی، در پایان یادآور شد: تاکنون یکهزار و ۶۰۰ اثر به دبیرخانه نخستین نمایشگاه کشوری نقاشی افراد دارای معلولیت ارسال شده است.

یادآوری می‌شود، علاقمندان می‌توانند برای بازدید از نخستین نمایشگاه کشوری نقاشی افراد دارای معلولیت از ۱۰ تا ۱۷ آذرماه، ساعت ۱۰ تا ۱۷ به فرهنگستان هنر واقع در خیابان ولیعصر(عج)، نرسیده به خیابان طالقانی مراجعه کنند.
 

کد خبر 10653

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =