اولین مسابقه حفظ قرآن ویژه فرزندان خانه های کودک و نوجوان بهزیستی فارس

اولین مسابقه حفظ جز سی ام قرآن کریم ویژه فرزندان خانه های کودک و نوجوان با حضور و داوری عطاالله امیدواری قاری برجسته و فرهیخته کشوری ودستیار استاندار فارس در امور توسعه فعالیت های قرآنی،مدیرکل،معاونین بهزیستی فارس، استادمحمدعلی ذاکری قاری روشندل و پیشکسوت قرآن کریم ،کارشناسان بهزیستی، فرزندان و مربیان خانه های کودک و نوجوان بهزیستی فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل بهزیستی فارس:

 در این برنامه که به همت دفتر مراقبت و توانمندسازی کودکان و نوجوانان معاونت امور اجتماعی بهزیستی فارس برگزار گردید, تعداد ۲۶ نفر از فرزندان دختر و پسر در رده های سنی۶تا ۱۲و ۱۲_۱۸سال از ۳۵ خانه کودک ونوجوان  فارس در حفظ جز سی ام قرآن کریم به رقابت پرداختند.

محمد رضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس در مراسم آغاز اجرای این مسابقه ضمن اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مسائل تربیت دینی و قرآنی آینده‌سازان کشور گفت: برگزاری این مسابقات گامی در جهت ترویج فرهنگ قرآن، عترت و نماز در بین نسل جوان و نوجوان است.
هوشیار تصریح کرد:هدف اصلی از برگزاری مسابقات قرآنی آشنایی فرزندان با معانی و زیبایی های کلام الهی است که به تدریج باعث انس و تدبر بیشتر ایشان با قرآن می شود. 
فرزندان با زیبایی های کلام الهی و سخنان اهل بیت علیهم السلام آشنا می شوند و این آشنایی تأثیر بسزایی در شناخت مسائل دینی و اعتقادی آن ها دارد.

محمودیان  معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس نیز  با تاکید بر اهمیت اجرای برنامه های فرهنگی در خانه های کودک و نوجوان گفت:
دوران کودکی و نوجوانی بهترین زمان برای کشف و تربیت  استعدادهای افراد است،فرزندان با شرکت در مسابقات قرآن علاوه بر شناخت توانمندی های خود و بهره مندی از تربیت قرآنی با بسیاری از مهارت های اجتماعی آشنا می شوند و این امر تاثیر بسزایی در آینده آنها دارد.

عطاالله امیدواری قاری برجسته و فرهیخته کشوری ودستیار استاندار فارس در امور توسعه فعالیت های قرآنی نیز در جمع فرزندان حافظ قرآن بهزیستی فارس،بهترین ملجا و پناهگاه را قرآن کریم عنوان نمود و به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید در جمع فرزندان پرداخت.

اجرای برنامه های تواشیح توسط گروه فرزندان ایران، برگزاری مسابقه حفظ جز سی ام و اهدای جوایز نیز در ادامه این برنامه برگزار شد.

کد خبر 105529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد