برگزاری مجمع مشورتی حوزه شبه خانواده استان با موضوع ((خانواده میزبان )) به صورت ویدئو کنفرانس

جلسه مجمع مشورتی حوزه شبه خانواده استان با موضوع خانواده میزبان با حضور مدیر کل محترم دفتر مراقبت و توانمندسازی بهزیستی کشور به صورت مجازی برگزار شد .

جلسه مجمع مشورتی حوزه شبه خانواده استان با موضوع خانواده میزبان با حضور مدیر کل محترم دفتر مراقبت و توانمندسازی بهزیستی کشور  جناب آقای بابایی و  کارشناسان ستاد بهزیستی کشور و روسا و کارشناسان شهرستان های استان و  رئیس هئیت مدیره و مسئولین فنی و مددکاران موسسات خیریه دارای مراکز نگهداری و  مراکز مثبت زندگی دارای پرونده امداد به صورت ویدئو کنفرانس حضوری در محل سالن کنفرانس اداره کل بهزیستی استان برگزار گردید.

در ابتدا کلیات طرح طبق فلوچارت شیوه نامه مراقبت موقت توسط کارشناس مسئول شبه خانواده استان سرکار خانم شکاری توضیحاتی ارائه گردید.

سپس جناب آقای بابایی مدیر کل محترم بهزیستی کشور از اجرائی شدن این طرح در استان و اینکه هدف بهزیستی تامین شرایط بهتر برای رشد و تربیت کودک و نوجوان در خانواده و بهبود فرایند بازپیوند یا واگذاری سرپرستی وی به خانواده جایگزین می باشد و در اجرائی شدن آن همراهی موسساتی که در کار با کودکان می باشند و کار تیم مراقبت تغییر یافته و  با این تفاوت که کودک در محیط خانواده می باشد. و شناسایی خانواده ها و معرفی آن به بهزیستی توسط موسسات صورت می گیرد.

در ادامه آقای توحیدی موارد و مشکلاتی که موسسات در خصوص هزینه کرد اجرای بخشنامه مراقبت موقت داشتند را مطرح نمودند و  پیشنهاد دادند که مبلغی به عنوان سرانه و مبلغی برای انجام امور مددکاری فرزندان در اجرای طرح پیش بینی شود. اینکه در واگذاری کودکان رده سنی آنان را هم در ابتدای اجرای طرح در استان در نظر بگیریم و بحث فرهنگی و شرایط اقتصادی موسسات هم مهم هستند

و جناب آقای بابایی عنوان نمودند بودجه لازم برای اجرای طرح در استان ها طی هماهنگی صورت گرفته با دفتر بودجه بهزیستی کشور برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است .

سپس آقای بابایی عنوان نمودند در  در جه اول اطلاع رسانی در سطح استان انجام شود و شناسایی خانواده و تایید صلاحیت خانواده و سپردن کودک در بخش دولتی با کمک مددکاری میشود صورت پذیرد. اینکه موسسات قبلی که علاقمند هستند و حائز شرایط می باشند با تایید استان به موسسات خانواده محور تبدیل می شوند و در درجه اول اهمیت سپردن کودک به صورت دائم می باشد و در مرحله دوم امین موقت ولی تا زمان اجرای واگذاری دائم به خانواده زیستی یا  جایگزین میشود از خانواده های دارای صلاحیت که در شیوه نامه اشاره شده است استفاده نمود
در پایان جلسه همکاران سوالات و ابهاماتی که در اجرای طرح داشتند مطرح نمودند و جناب آقای بابایی مدیر کل دفتر مراقبت و توانمند سازی بهزیستی کشور به تک تک سوالات مطروحه پاسخ دادند .در نهایت جناب آقای بابایی پیشنهاد دادند ظرف یک هفته مجدد بررسی شیوه نامه ها توسط کلیه همکاران صورت گیرد و در صورت داشتن سوال در گروه استانی مطرح شود و کارشناسان بهزیستی کشور پاسخگوی همکاران هستند.

برگزاری مجمع مشورتی حوزه شبه خانواده استان با موضوع ((خانواده میزبان ))

برگزاری مجمع مشورتی حوزه شبه خانواده استان با موضوع ((خانواده میزبان ))

برگزاری مجمع مشورتی حوزه شبه خانواده استان با موضوع ((خانواده میزبان ))

کد خبر 101458

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد