نمایشگاه نگارخانه هنری افراد دارای معلولیت آغاز به کار کرد  

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ار آغاز به کار نمایشگاه توانمندیهای هنری افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت :آثار هنری و نگارخانه افراددارای معلولیت  به مدت دوروز آثار برجسته معلولین را به نمایش خواهد گذاشت و تلاش می شود با بکارگیری هنر در تقویت ارتباط عاطفی در روابط خانوادگی، اجتماعی و بهداشت روانی فرد و تقویت روحی و روانی این افراد گام موثری برداشته شود. 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح الله خدابنده لو در حاشیه ی افتتاح نمایشگاه دستاوردهای هنری افراد دارای معلولیت که همزمان با ایام مبارک دهه ی فجر برپا شد، گفت: این نمایشگاه با شرکت افراد دارای معلولیت حاضر در۱۱ مرکز روزانه و ۱۱ مرکز شبانه روزی توانبخشی از تاریخ ۱۰ لغایت ۱۱ بهمن ماه در محل نگارخانه کانون سهروردی برگزار می شود.

 وی به آموزش مربیان و مسئولین فنی این مراکز در زمینه ی "کاربرد هنرهای تجسمی در هنردرمانی و توانبخشی هنری" اشاره کرد و  افزود: علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی، مطابق با تمهیدات در نظر گرفته شده به منظور تقویت و حمایت از اقدامات هنری ویژه معلولین ،کمک هزینه ای جهت تجهیز اتاق هنر به  مراکز توانبخشی پرداخت گردیده است.

خدابنده لو هدف از اجرای هنردرمانی را استفاده از هنر برای توسعه مهارتهای زندگی و ارتقاء و بهبود کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت عنوان کرد و افزود: شناخت و توسعه قابلیت های ترسیمی در تقویت کنترل بصری و جسمی، استفاده از هنر برای توسعه ارزیابی و درمان مشکلات رفتاری توانخواهان در اجتماع و خانواده از دیگر اهداف تعیین شده در این برنامه است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:  در جهت نیل به اهداف توانبخشی و توانمندسازی و به منظور توسعه وگسترش و بسترسازی لازم برای فعالیت های هنری بین گروه های هدف، سازمان بهزیستی اقدام به برگزاری جشنواره های مختلف هنری برای افراد دارای معلولیت جشنواره‌ی تئاتر استانی، جشنواره‌ی تئاتر منطقه‌ای، مسابقه نمایشنامه‌نویسی برای معلولین و... برگزاری کارگاه‌های گوناگون هنردرمانی و... کرده‌است.

کد خبر 100850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد