حضور پررنگ مسئولین کنار هنرمندان بخش فراگیر

امسال برای نخستین بار در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فجر؛ بخش فراگیر با مشارکت سازمان بهزیستی و با حضور نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی به صورت رقابتی برگزار می‌شود.اجراهای این بخش از جشنواره، از ۲ بهمن آغاز شد و چهارم بهمن با اجرای ۳ نمایش صحنه ای و یک نمایش خیابانی ادامه یافت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، سومین روز از اجراهای بخش فراگیر، ساعت ۱۱ با نمایش «دوست ندارم خواب ببینم» در تالار هنر آغاز شد، کارگردان این اثر سعید چگینی از قزوین بود و به مدت ۳۵ دقیقه میزبان تماشاگران شد و تعدادی از نوجوانان دارای معلولیت هم در میان تماشاگران این اثر به چشم می‌خوردند.

دومین اجرای سومین روز از این رویداد؛ نمایش «برداشت آزاد» به کارگردانی محمدحسین علی پور بود، این نمایش نوشته مرجان ریاحی و اقتباسی از کتابی با همین عنوان است که در زیرمتن خود، نگاه‌های متفاوتی به آدم ها دارد و قصد دارد بگوید ماندگاری ارتباط مهم است .

مهدی حامد سقایان دبیر چهل و دومین دوره جشنواره بین المللی فجر با حضور در تالار هنر به تماشای این نمایش نشست تا یادآوری کند که بخش فراگیر در جشنواره بسیار ارزشمند و تاثیرگذار است.ساعت ۱۶:۳۰ به عنوان سومین اجرا، نمایش خیابانی «رومئوB ژولیت» به کارگردانی نسا سلیمانی از استان اصفهان در پهنه تئاتر شهر اجرا شد و به مدت ۲۵ دقیقه، رهگذران را متوقف کرد تا دل به گره‌ اتفاقات و فراز و فرود اجرا بسپرند و بی توجه به سرمای هوا، تا پایان و سرانجامِ قصه با شخصیت‌های نمایش هم‌مسیر شوند.

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایش کشور هم همچون روزهای گذشته در پهنه تئاتر شهر حاضر شد و به تماشای آثار خیابانی و بخش فراگیر ایستاد.و اما چهارمین نمایش سومین روز از بخش فراگیر چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، «مارسی نوزده و نود و شیش» بود که به کارگردانی حسین نصیری از موسسه آموزش عالی نبی اکرم تبریز در جشنواره حضور دارد و از ساعت ۱۷ به مدت ۶۰ دقیقه در تالار استاد والی مجموعه تئاتر محراب روی صحنه رفت.

مجید امرایی، سیمین امیریان و حمید کاکاسلطانی داوری بخش فراگیر را برعهده دارند.گروه‌های نمایشی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، اصفهان، خراسان رضوی، گیلان، چهارمحال و بختیاری، یزد، تهران، مازندران، قزوین، گلستان، کرمان، بوشهر، هرمزگان و آذربایجان غربی تا ۸ بهمن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

کد خبر 100552

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =